09.12.2014 14:45 - Taйни и загадки. Пътуване във времето
Автор: ernest Категория: Други

Последна промяна: 26.10.2015 13:05

Много хора мислят, че живеем в триизмерно пространство, но живеем в четириизмерно, като четвъртото измерение е времето. Времето не е постоянна величина. На различни места в нашата вселена то тече по различен начин. Времето на различните планети тече по различен начин. Времето в космоса тече по-бавно от това на земята. При лабораторни изследвания имащи за цел да пресъздадат вселената в плоско пространство лъч светлина се движи по права траектория, но има доказателства, че лъчът изкривява своята траектория (пространство-време), когато се движи в пространството във вселената, което означава, че времето се изкривява и не е праволинейна величина. Счита се, че обектите със силна гравитация оказват влияние на теченето на времето (времето тече с различна скорост). Траекторията на времето не е линейна. Съществува хипотеза на учените, че черните дупки, в които направо потъват планети, звезди и системи представляват преходи от една галактика към друга и са своеобразни портали на времето. Силата на притегляне на черните дупки разтяга и променя пространството и времето. Още преди да бъдат открити черните дупки най-големият експерт по черни дупки Стивън Хокингс открива математически тяхното съществуване. В черните дупки времето значително се забавя. Колкото по-силна е гравитацията, толкова по-бавно тече времето. Може и да не го забелязваме, но на една висока планина (или висока сграда, небостъргач) времето тече по-бързо. Когато човек се намира в превозно средство движещо се с бърза скорост времето също тече малко по-бавно. Космонавтите намиращи се в орбита, спрямо нас се намират в миналото на няколко микросекунди. Спопред теорията на Айнщайн, ако един обект се движи със скоростта на светлината времето за него ще спре.

Въпреки теорията за черните дупки, като своеобразни междугалактически портали в черните дупки има една точка наречена точка на сингулярност - това е мястото, където ако попаднете ще престанете да съществувате, както отбелязва Хокингс. Наблюденията с телескопа Хабъл показват още, че черните дупки се въртят със скорост близка до тази на скоростта на светлината.
От всичко казано може да се обобщи, че за да бъде направена машина на времето или един обект да се премести във времето трябва да се движи със скоростта на светлината или да бъде под влиянието на поле с огромна маса (която може и да се движи около оста си със скоростта на светлината). Между планетите във вселената има така наречените "струни на Господ" или още "космически струни", които според различни учени представляват остатъци от големия взрив (или според застъпниците на криейционизма - сътворението). Космическите струни притежават невероятна плътност. Един метър от такава струна на Бог притежава по-голяма гравитация, отколкото цялата ни планета. А огромната гравитация изкривява пространството и времето. Около тези космически струни времето тече по-различно и според теорията на John Richard Gott професор от Принстънския университет именно това с две космически струни може да се използва като идея при създаването на машина на времето и придвижване във времето. Докато космически кораб движещ се пространството се забавя във времето, то, ако такъв се намира между две космически струни ще пристигне по-рано от времето, когато е тръгнал.

Физикът Ronald Mallett от университета на Конектикът има теория свързана с направата на устройство използвайки светлината, като се направи движеща се в кръг светлина, цилиндър от светлина. Във включения по-долу 6 минутен филм с изявления на Малет той твърди, че като се направи машина на времето тя ще може да отиде само до това време назад до времето, когато е направена самата машина, което е глупост и той не е прав. Зависи от машината как е направена, дали да може да се връща назад (или само напред) и ако е направена да може да се връща назад във времето наистина няма значение кога е конструирано самото устройство, а изкривяването в пространството и до каква точка във времето ще доведе.

Поради опасността от сериозни промени и непредвидими последствия във времевия континиум преди няколко години в САЩ официално заявяват, че затварят института по работата за създаване на машина на времето.

При евентуално създаване на машина на времето съществуват няколко въпроса. Единият е пренаписването на историята. Така дали с определени действия пътуващите няма да променят историята или поне някакви събития. Примерно някой да убие дядо или прадядо си и така не би могъл да съществува. Това са ред въпроси и парадокси. Или при евентуални подобни аномалии просто ще възникнат различни паралелни времена с различни състояния. Тоест дошъл от едно време с определена реалност и отивайки в миналото правейки някакви промени се създава различна реалност с различно бъдеще и настояще, от което е дошъл. Така чрез промените в миналото просто ще се прехвърли в друго паралелно време. Това ще може да се окачестви като прехвърляне в паралелни времена. Още Айнщайн е доказал съществуването на паралелни времена. И така споменатият професор Малет не е прав. Просто ще се създаде различно паралелно време. И ако има много такива пътници във времето променящи неща в миналото ще съществуват и много паралелни времена с различни събития от познатите ни. Това всичко разбира се е само моя теория, но като се поразрових докато пишех този материал открих, че някои учени са стигали до същите или подобни изводи. Лабораторни експерименти с лазерни фотони доказват съществуването на множество паралелни вселени. Фотоните могат едновременно да се намират на няколко места едновременно, а не само на едно. Възможно е съществуването на безброй вселени, всяка различна от другата. Според едно от последните открития на учените е, че когато е възникнала нашата вселена, тя възниква в десет измерения.

Във филмите за пътуване във времето нерядко показват интересни хипотетични ситуации, но понякога прекаляват с измишльотините си. В един от най-новите филми (Predestination от 2014 г.) за направата на машина на времето и пътуване във времето под специална правителствена агенция се появява изключително извратения въпрос за създаването на агенти във времето, които идват от никъде и се самосъздават. Така момиче отгледано в приют е създадено (в действителност няма как да стане подобна щурутия) от себе си, като в бъдеще тя си сменя пола и нейното мъжко състояние се връща в миналото и се среща с нейното женско състояние и от това кръвосмешение се ражда самата тя. Подобно нещо е невъзможно. Първо човека трябва да има от къде да дойде, за да има къде да отиде. Нищо не се появява от нищото. Точно това е и проблемът при теорията за "големия взрив" и разширяването на вселената. Първо трябва да има нещо, от което да тръгне всичко това и за да го има то трябва да бъде създадено и е необходима някаква сила да задвижи процеса. А такава сила не може да се появи случайно от някъде - има Господ създател!

Друга възможност за пътувания във времето способстват червейните дупки представляващи  образувания в пространство-времето, които свързват две точки отдалечени една от друга от пространството и времето.

Възможно е да има и други зависимости, но до момента те не са известни. Също така съвсем друг е въпросът за времевите портали, за съществуването на които много от учените са на мнение, че ги има и се намират прекалено много доказателства. Ще разкажа няколко случая.

Голосов овраг в Колодинско е едно от най-тайнствените места в Москва, което е имало лоша слава още в езически времена. Има един странен случай описан във вестниците (Московские ведомости) през юли 1832 г. озаглавен "Изгубили се във времето". Това е само един от случаите на тайнстено изчезване на хора в документите на Полицейското управление в Московска губерния. През лятото на 1810 г. двама селяни Архип Кузмин и Иван Бочкарев били на гости и се връщали в къщи. За да съкратят пътя и да се върнат по-бързо в село Садовники решили да минат през низината на Голосов овраг. Там по време на мъгла те попаднали в някакъв дълъг леко осветен коридор, в който после се изгубили. Когато най-сетне се върнали в къщи за другите хора били изминали 20 години. Техните жени и деца, които били остаряли с 20 години едвам ги познали. В хода на разследването, когато показвали откъде минали единият от двамата селяни отново изчезнал и повече не се появил.

В летописите е отбелязано на случай в Голосов овраг в Коломинско, когато войните на кримския кхан Девлет I Гирей изчезнали и се появявили отново след 50 години. Те влезли в плътен облак и излезли от облака след 50 години. На тях им се сторило, че са минали само секунди. Според летописите от XVII век през 1621 година пред портите на царския дворец в Коломенско се появил отряд татари, които веднага били пленени. Те били от войните на кхан Девлет-Гирей, които през 1571 г. се опитали да превземат Москва, но били разбити. Царят Михаил Федорович заповядал да се направи разследване по случая и се доказало, че татарите говорят истината. Даже оръжието и екпировката им не съответствали на тези, които използвали татарите 50-години по-късно, когато те се появили.

В Голосов овраг има и други странни случаи на необясними неща. На 14 август 1946 г. във вестник Пионерска правда имало статия озаглавена "Пионеры гонят лешего", в която се описва случай как милиционер по време на дежуството си в овраг видял около 3 метрово космато човекоподобно същество, по което стрелял, но като че ли нямало никакъв ефект, а след малко съществото се разтворило във въздуха в леката мъгла. Това кара някои от изследвателите на бигфут да считат, че е възможно това да са същества от други измерения, които понякога попадат в нашето измерение. На другия ден в търсенето на съществото се включили учениците пионери и това станало повод журналистът А. Рязанцев да напише споменатата статия.

В италианското градче Такома на 3 май 1753 г. уважаваният занаятчия Алберто Гордони отивал към граф Занети. Той преминал през портата на неговото имение и вървейки по пътеката пред хората направо се изпарил във въздуха. Това станало пред много свидетели, включително на собственика на замъка и на неговата жена. Колкото и да го търсели Гордони от никъде не се появил. Но точно след 22 години на същото място където бил изчезнал на пътеката изведнъж пред хората Алберто Гордони отново се появил и твърдял, че е 3 май 1753 г. На външен вид бил същият, сякаш за него не е изминал и ден. В очите на хората бил облечен малко по-старомодному (както се обличали преди двадесет и няколко години). Гордони разказал, че както вървял изведнъж попаднал в странен тунел, водещ към бяла светлина. В края на тунела се намирало "платно с пробляскващи звезди", а до него - високо сияещо същество приличащо на ангел, което му казало, че е попаднал във времеви тунел с преместване във времето. Ангелът му казал, че ще го върнат обратно, но това съвсем не е лесна задача. След това настъпила тъмнина. Струвало му се, че е минало съвсем малко време докато пак се върне в Такома на същото място. Гордони бил вкаран в лудница, където прекарал цели седем години. След толкова време и повтарянето на разказите на Гордони веднъж свещеникът, който се грижел за него, го помолил да му покаже мястото на случката. Докато Алберто разказвал всичко дума по-дума и вървял, когато стигнал до загадъчното място, отново изчезнал, но повече никога не се появил. Потресеният свещеник веднага наредил това място да се огради със стена и било наречено "капан на дявола".
Подобен "капан", според мнението на местните жители също е остров в северна Кения, носещ  името "Без връщане". Никой не желаел да се заселва на него, защото се смятал за проклето място. Поради загадъчното изчезване на хора на този остров се появило това название.

Езерото Туркана

През 1935 година на езерото Туркана в Кения (в миналото известно като езерото Рудолф) пристигнала британска експедиция на Вивиан Фуш. Двама участници от групата отплували за острова. Това били Мартин Шефлес и Бил Дейсън. След два дни съобщили, че всичко е наред, след което връзката с тях прекъснала. На петнадесетия ден към острова тругнала група за издирване, но не намерили никого. В търсенето, срещу сериозно възнаграждение, били включени африканци, но, след като претърсили целия остров, те също не попаднали на никакви следи. Хората от групата изчезнали по загадъчен начин. Дали това е било преместване във времето,  или става въпрос занещо друго, и до днес си остава загадка.
Подобни места с лоша слава съществуват в различни части на света. Така например в щата Кънектикът, близо до град Хартвърд има алея с мрачна репутация. Тя прилича на тунел и е с дължина около 50 метра. По тази алея периодично загадъчно изчезват хора. Те влизат в нея, но не се появяват от другия край.

При добиване на уран в мина в Кения направили предположение дали този уран не е вече ползван. Като направили тест се оказало, че уранът вече е ползван. Според изводите и твърденията на учените преди 3 милиона години на това място е имало ядрена станция с 14 реактора.

През 2008 г. в (китайската провинция) Гуанси китайските археолози откриват могила на китайски император от преди 500 г., но както се оказало гробницата не била на императора, но на високопоставен придворен. Очудващото е че в нея намерили пръстен часовник, на който стрелките спрели в 10 ч и 6 мин. Необикновената находка изпратили на експертиза в Пекин и се оказало, че това е швейцарски часовник от фирмата Swiss. Серийният номер показвал, че часовникът е направен през XIX век. Подобни часовници се правели в края на XIX и началото на XX век.

Часовникът, за който се твърди, че е намерен в гробница от преди 500 г.

Швейцарският часовник в Китай

През 2000 г. при разкопки на крепостната стена в Монреал открили останките на мускитари починали по време на седемгодишната война през XVIII век и заедно с тях остатъци от клетъчен телефон. Анализът показал, че намереният сред останките телефон, който изглеждал, че е престоял в земята 250 г. е направен през 1998 г.

През октомври 1993 г. в Москва имало много демонстрации и положението било почти пред гражданска война. Двадесетгодишният Андрей Марков отишъл на мястото на събитията пред парламента носейки със себе си фотоапарат надявайки се да направи редки снимки и да се прочуе. По някое време опитвайки се да се добере по-близо фотоапаратът паднал, а той чул изсвистяването на един куршум покрай него, последвал втори и от уплаха той паднал по лице на земята закривайки с ръце лицето си и изчезнал пред очите на хората. След денонощие той се появил отново и виждайки приятелите си ги попитал: "Какво ще правим? Какво ще правим по-нататък?" Той описва какво е видял и преживял по следния начин. Усещайки, че следващият куршум може да го уцели навеждайки се към асфалта - асфалтът в ръцете му се размекнал и започнал да пропада. След това вървял заедно с много други хора по коридор. Хората започнали да намаляват и останал един, като стигнал до някаква поляна, която изглеждала, че е в праисторическо време. След секунди пак силата, която го довела тук го дръпнала назад и се намерил в библиотека пред едно момиче, което му се усмихнало. Той имал усещането, че отдавна я търси. Тя му казала, че ще го чака. Той не успял да я попита: "Защо?" и го дръпнало обратно и се намерил отново пред парламента. Когато събитията около правителството приключили Андрей постоянно започнал да идва на същото място на асфалта от където попаднал във времевите коридори. За него това бил пътят към неговата девойка. Приятелите му се посмели, но той нямал покой. И веднъж отивайки пак там повече не се върнал в къщи. През септември 1994 г. Андрей Марков изчезнал. Неговите роднини останали с впечатлението, че той е заминал някъде много далеч. След доста време неговите приятели получили писмо със снимка от Андрей, на която бил заедно с едно момиче и пишел, че е при неговото момиче (през 1993 г. може таман да е била родена). Така той открил любовта в момиче от близкото бъдеще.

Около 5-6 милиона души годишно изчезват и не се знае какво им се е случило. Според тайните служби някои са жертви на неразкрити престъпления, но предполагат, че поне няколко хиляди до половин милион от тях попадат в друго време или друго измерение. През август 2003 г. например в един миг в Индия изчезват 320 000 жени. Съветите са. Ако попаднете в друго време, първо запазете спокойствие и самообладание и обърнете внимание как сте попаднали там, за да можете да се върнете обратно.

А ето още един странен случай.
През март 2003 г. FBR арестува 43 годишния Andrew Carlssin, по подозрение в мошеничество на Уол стрийт. Никому неизвестният Карлсин започнал с капитал от 800 долара и за две седмици спечелил над 350 милиона от 126 сделки, като всяка от тях била много рискована. Той не изгубил нито един цент, но всяка акция му давала невероятна печалба и Комисията по търговия с ценни книжа в САЩ се обърнала към FBR да провери случая. Струвало им се невъзможно човек да постигне това, всичко да е нагласено с големи фирми и корпорации. Карлсин заявил, че е дошъл от  2256 г. и е получил цялата информация от архивите в бъдещето. Знаел предварително развитието на всички сделки. След това го вкарали в психиатрична клиника. След седмица лекарите заявили, че той е напълно здрав, но продължавал да твърди, че идва от 2256 г. През това време от FBR (Федералното Бюро за Разследване) се опитали да установят контакти с фирмите, с които е извършил сделките с ценни книжа, но нищо не успели да установят. Не е известно нищо повече за него.

Андрю Карлсин

Следващ постинг
Предишен постинг

1. maelaen - Измерение
09.12.2014 15:19
Например ходенето по бръснач е лесно обяснимо. Острието е една права линия в тримерното пространство, но в четиримерното е равнина. Така че ходенето по бръснач в четиримерното пространство въобще не е сложно.

А що се отнася до времето, човека не е в състояние даже да се докосне до каквото и да е понятие свързано с него. Времето е неразбираемо за човек и такова ще си остане. Единствено човека е разбираем за времето. Ако човек разбере какво е времето, това значи, че той вече не е човек, а може би прах :)