Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.12.2019 21:35 - Време за самоанализ
Автор: ernest Категория: Други   
Прочетен: 615 Коментари: 3 Гласове:
2

Последна промяна: 04.03.2020 22:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
С приключването на годинатa според Григориянския календар1 и наближаването на новата административна година настъпва време за самоанализ. Както дали сме били добри и дали сме вършили добри неща и може ли да бъдем по-добри, дали сме живели достойно, така и какво сме постигнали в личен план.

За мен 2019 г. беше малко калпава година. Някои от периодите в живота ми са свързани с отиване до моята родина Полша. Миналата година посетих родината си и след връщането мога да кажа, че общо взето ми попотръгна. Направих си съпоставка с живота в родината ми, как живеят там и как аз тук. Да тук е малко, като кочина в сравнение с там, а и финансово тук е калпаво. В родината ми над 80% са вярващи (по официални данни 95%). Обичам родината си. Освен това в Полша доста се четат книги и нормално си върви този вид дейност, което е от значение за мен.
Тази година не съм пътувал до родината си. Бях два месеца в Германия да работя, въпреки че изкарах някакви пари (и в България или в Полша бих могъл да ги изкарам). Моето призвание е различно, дори Светия Дух, като ме ръководи, като цяло не ми разрешава да ходя на работа, но изисква да си работя по книгите. За мен разбира се са много по-важни продажбите и преводите на книгите ми. Когато някой е писател и е написал над 2-3 книги редното е да може да се издържа и да живее от продажбите на книгите си, а не да работи. Исках да проверя нещо в личен план, затова и пътувах и останах там два месеца. През лятото отидох и за един ден до Гърция на плаж. От 2020 г. между другото поляците ставаме безвизови със САЩ.
Както казах за мен годината беше калпава и не съм много доволен от живота тук през повечето време и на моменти ми се струва сякаш не ми е мястото в България или поне не през цялото време.
Като автор подготвях преиздаването на една от книгите ми, но при високи цени (при над 3000-3500 лв) е напълно неоправдано икономически човек да си самофинансира2 издаването на книга в България, но единствено при спонсориране или поне частично спонсориране. Или най-правилно е да се намери издателство, което да поеме нещата. И от два месеца съм на кръстопът, какво да правя...
За година и половина - две се наложи временно да преустановя сериозното спортуване, но вече всичко започва да си идва на мястото, само че съм малко по-силен от преди. Лятото почти всеки ден, когато е гладко морето и няма вълни предиобед плувах по километър до километър и половина, само веднъж километър и 800 метра. Но само с толкова така и през лятото не успях напълно да си вляза във форма. Сега от ноември над месец и половина си тренирам фитнес3 (лека форма на бодибилдинг) с леки тежести по 3 часа и 10 мин до 3 часа и 40 мин. три пъти седмично (10-11 часа седмично). И постепенно започвам да влизам в добра форма и малко да се пооформя. Бягането по 10-12 км ще започна през май. Март-април, ако съм в България по-малки разстояния (5-7 км). От йога през последните два-три месеца правя предимно по малко (няколко) тибетски йога техники и разбира се по някое пречистване с пост. За мен йога е по-важната част от спортуването и поддръжката. Време е и в тази област да се пооправя и ще се постарая с влизането във форма с пълна йога програма.


---------------------------------

1 Библейската година зпочва в друго годишно време и тя е по лунния календар. Така е дадена в Библията, в Стария завет от Господ. А странното наместване на годината между месеците декември* и януари е наложено от Юлий Цезар.

* Дори името на месец декември на латински означава десети (месец), тъй като по-рано годината в Рим е започвала през март.

2 От над 550 г. изкуството в Европа се развива благодарение на спонсориране, както от държавите, така и с дарения от частни лица. В много страни се счита за чест да се спонсорират различните форми на изкуството, включително авторите на книги. 
Човек може по различни начини да спечели пари, но най--щастлив съм, когато се продават книгите ми - това е моят труд. Не може автор да продава от 50 до 200 книги годишно и да изкарва от 150 до 800 лв и да е доволен от това и да приема такава страна за нормална. (Не съм ги броил, но през 2019 да имам продадени около 50-60 книги. Още една причина да нарека 2019 г. калпава. За сравнение с 2018 г. само в месеца, когато се върнах от Полша (и ми попотръгна) имах продадени около или над 30 книги, за цялата година около 250.)
Основната част от бизнеса с книги, книжните базари (когато само за няколко дни се тълпят хиляди хора и купуват над 200 000 книги от 1500-2500 заглавия от 170-180 издателства) са в столицата. Така и там е по-лесно за човек да си продаде издадена книга (за няколко години) или дори елементарното да си организира презентация. В София най-често на презентация се продават по около или над 50-60 книги. (През 2019 г., като изключим едно отиване в началото на годината, не съм ходил до София.)
Aз лично съм си ги смятал, какви суми са ми необходими, за да мога да си движа нещата с книгите. Минимум 40-50 хиляди и едва, като ги имам би ми останало нещо за лично ползване.

                         image

3 Вeче в половината или повечето случаи увеличих тренировките на 4 часа и 5 мин до 4 часа и 20 мин., но за мен йога упражненията са по-важни и фитнеса ми е по-скоро добавка към йогата. Структурата ми е добра, предмно за лека атлетика.



Тагове:   самоанализ,


Гласувай:
2



1. nikolay61 - Интересен анализ
30.01.2020 21:32
Бях започнал да пиша много обемист коментар, но след 3 секунден размисъл го изтрих. Ще ти напиша само първия от петте най важни стремежа на всяко същество във вселената. Във своето жизнено съществуване трябва да имаш всичко ДЕЙСТВИТЕЛНО необходимо , за удовлетворяване потребностите на своето тяло, тук и сега. Ако тук не става, пробваш там....
цитирай
2. barin - Здравей, ernest. Аз правя анализа и ...
31.01.2020 21:25
Здравей, ernest. Аз правя анализа и равносметката за изминалата година на 21 декември обикновено, когато завършва старобългарската година. Обичайно за мен последните години без 2019 бяха добри или дори много добри.
Поздрави!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ernest
Категория: История
Прочетен: 2665240
Постинги: 576
Коментари: 1166
Гласове: 1228
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031