Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.07.2017 22:16 - Вълшебството на гората
Автор: eli23 Категория: Хоби   
Прочетен: 649 Коментари: 1 Гласове:
3

Последна промяна: 08.02.2023 09:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     Седя под един бор, пия си изстиналото кафе, наоколо ухае на горски ягоди, а току през дерето се чуват хлопатари на коне. Излязох в гората с две комшийки да берем ягоди. Те берат някъде нагоре в гората. Аз седя под бора...и почнах да пиша. Днес не ми е ден за бране. Иначе берем и продаваме. Пазар за горски ягоди има. Тия дни изкарах пари от тях. А и някое друго бурканче сладко сварих. Бора нещо ми е ръбелива облегалка, ама ме мързи да търся друго място. Съблеченият пуловер малко омекоти ръбовете на бора. От снощния купон с комшийките си нося чушки и тиквички на скара. Е сега ще ги уважа. Тия жени не могат да разберат, че моите кебапчета са по-вкусни от техните. И не щяха да ги ядат. Затова пък на мен са ми любими. Ягодите ме гледат отстрани и се чудят кога ще се надигна да ги взема. На една бивша колежка обещах да ѝ продам две кила ягоди, ама май няма да е днес. Ония жени не са се спрели сигурно откакто сме дошли отпреди 3 часа. Нашата водачка с голямо настървение подхожда към горските ягоди. С още по-голямо настървение след това обикаля клиентите. И все бърза. И нас ни сакълдисва с нейното бързане. Бърза да вземе парите, да си купи бира и цигари и да седне да прави планове за утрешното ходене из горите. Събира пари за дърва за огрев. И за други неща. Зависи от урожая на годината. Пенсията ѝ е малка и не ѝ покрива разходите само за цигарите дори. Чака пролетта с нетърпение и тръгва по горите. Ягоди, малини, къпини  гъби... Продават се. И я търсят за поръчки. В града знаят, че е най-запозната с находищата на горските дарове. И е чевръста берачка. Казва, че познава околностите на града в 20км. околовръст. Вярвам ѝ. Къде ли не ме е водила. И все на различни места. Освен това се е пенсионирала в "Горското"...     Изядох си кебапчетата, кафето свърши, май ще трябва да се надигам. Моите дружки току подвикват от време на време, та да се чуем къде сме се пръснали. Ама нещо скоро не съм ги чула. Сигурно са отишли доста навътре в гората и вече не ги чувам. Днес ми е ден за съзерцание. Не ми се работи. Набрала съм 500гр. само. И ми е хубаво в гората. Макар и да ми убива облегалката. 
  ... 15 дни по-късно. Пак сме в гората. Но вече за малини. В същия присъствен състав. Бизнес дамите на селото. Те се шегуват, че правим бизнес. Берем малини и ги продаваме. Чудят се, че жената на която във вчерашния ден са продали малините още същата вечер ги е сварила на сладко.     - Да, ама тя не пие бира вечер.      - А, не пие! Пие по една, две ракийки и си върши работата. А ние пием бирата, докато свърши.     ...И пак така скоростно продадохме малинките. Те са по-чевръсти и събират повече от мен. Ама те затова ходят, да изкарат някой лев. А аз освен за левчетата, просто обичам да бъда в планината. Защо я обичам? Защото ми дарява простор, свобода и присъствие. Да! Присъствието ѝ ме изпълва със сигурност, увереност и безметежност. Пък малинките колкото, толкова. Ама и аз си помагам на пенсийката с тях. С безкористната помощ и вълшебството на гората. Обичам и ходя и с туристически групи да кръстосвам баирите. Да търсим скритите тайни и красоти. Но съм благодарна, когато планината ме дарява и аз с радост приемам даровете ѝ. Тя е щедра към тези, които я обичат. И дава на тези, които приемат. Величие и вълшебство. Това е тя. Планината.     



Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. nedovolen - Гората зарежда положително. Из...
21.07.2017 15:59
Гората зарежда положително. Избери си, харесай си дърво, прегърни го за пол. час.Зарежда те. Има подробности, ако някой се интересува.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eli23
Категория: Други
Прочетен: 678952
Постинги: 334
Коментари: 334
Гласове: 2184
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031