Прочетен: 15205 Коментари: 21 Гласове:
Последна промяна: 16.10.2014 11:25
Въпреки че съм учил история на изкуството и вероятно според някои би трябвало да харесвам и оценям високо Пикасо, това съвсем не е така1. Предпочитам импресионизма на Моне (и той не ми е любимец, но поне като погледнеш картините му отдалеч изглеждат на нещо и техниката му е интересна) пред кубизма и изродските, сюреалистични уродливи форми на Пикасо.
Пабло Пикасо е един от най-известните художници на ХХ век придобил неимоверна слава. Дори и две негови драсвания на платното в наше време могат да бъдат продадени на баснословни цени. Една от основните тенденции, която започва да се насърчава през ХХ век от някои задкулисни играчи в различни форми на изкуството и начина на живот е ненормалното да бъде обявено за нормално, а нормалното да започне да се приема за ненормално. В областта на изобразителното изкуство това важи за преобръщането на нормите на естетика и възникването и насърчаването на грозните, криви и изродени форми, които да бъдат обявени за дълбоковдъхновени, красиви и естетични. Така в част от „модернистичното” сюреалистично изкуство наблюдаваме всевъзможни разкекерчени форми и ако някой случайно вземе да каже: „Това са грозни, некадърни драсканици”, разбирачите отговарят: „Ти не разбираш от изкуство”. Ама какво му е да разбираш? Основното нещо на изкуството е да носи естетическа наслада, но като човек е малоумен, дегенерат или кандидат изрод не може да харесва красивите неща, но ще харесва грозното и пошлото. Това важи във всички области. В музиката, в модата, в литературата и поезията, в театъра, в киното, като се преобръщат усещанията за красиво и грозно. Всичко това изгражда съзнание и естетически мерки на дегенерати и хора с объркани представи какво е красиво и добро. Пабло Пикасо e признат за най-добрият и най-скъпият художник за последните 100 години. Някои негови картини достигат фантастични суми от по над 150 милиона долара. Но аз ще ви кажа, че ако по-долу включените картини ви се виждат красиви, по добре да отидете да се прегледате.
Картина с название Жалееща жена
Не знам какво е името на този уродлив портрет, но със сигурност не е Красавица
Картина с наименовение Седяща жена със синя шапка от 1944 г.
Портрет на жена от 1938 г.
Портрет от 1949 г.
Жена с шапка
А тази красавица е картина от 1964 г. носеща името Седяща жена
Още една велика каpтина на Пикасо. Сигурно я е рисувал цял месец... И направо я е изобразил с шест пръста.
Две четящи момичета от 1939 г.
Графика "Две фигури" от 1939 г.
Картина от 1934 г.
При падението на изобразителното изкуство има един малко известен случай. Един човек си имал маймуна и веднъж имал приготвено платно за рисуване и разни бои. Не щеш ли маймуната случайно обърнала боите и започнала да подскача наоколо и боите се размацали, също започнала да си търка задника по падналото платно с боя и когато този човек видял какво се получило бил осенен от една идея. Той започнал да предлага „картините” намацани от краката и задника на маймуната в галерии на скъпи цени. Но веднъж, когато вече му писнало разказал кой наистина „рисува” картините и обяснил, че си е направил майтап с капацитетите изкуствоведи и ценителите на изкуството.
През 1956 г. зоологът Дезмънд Морис дал на шимпанзето Конго четка и бои и разбира се то започнало нещо да драска, като драсканиците са определяни като рисунки в абстрактен импресионизъм - понеже са безформени драсканици. И какво се получава, кой може да си падне по това? Пабло Пикасо много харесал "рисунките" на шимпанзето и бил негов почитател. Когато Пабло Пикасо получил една от драсканиците на Конго като подарък направо си я поставил в ателието смятайки я за шедьовър. Да се стигне и до простотията - през 2005 г. в аукцион поставили за продажба драсканиците на Конго, където още били предлагани картини на Реноар и Уорхол. Картините на Уорхол и Реноар не се продали (е те са по-скъпи), но един колекционер купил 3 от драсканиците на Конго за 26 000 долара.
Една от така наречените "творби" на шимпанзето Конго, което е безмислена мацаница
Шимпанзето Конго по време на рисуването му на една от неговите картини продадена за 25 000 $
Eдна картина "нарисувана" от шимпанзето Чита с купувачката й
Някои животни действително могат да рисуват. По-долу включвам клипове на рисуващи слонове. Единият дори си пише името SUDA (е научили са го, то иначе не е много сложно на слон да му го обясниш какво пише, те са интелигентни животни и си разговарят на до 200 км. разстояние по ултрзвукови вълни, които не се чуват от хората). Но слоновете не рисуват изкривени глупости като Пикасо.
Днес ще стане въпрос за жената, която е обичала най-силно известния художник Пабло Пикасо – това Marie-Thйrиse Walter. Тя живеела в парижкото предградие Maisons-Alfort с майка си и двете си сестри. Според различни автори Мари-Терез срещтнала за първи път Пикасо и се влюбила в него на 15 години, според други на 17. Според приеманата за официална версия тяхната връзка започва, когато тя е на 17, а той е с 28 г. по-възрастен и вече женен за балерината Олга Хохлова, която среща в Рим докато съучаства при правенето на сценария, сценографията и декорите на балета "Parade" (публиката едвам издържала единствената премиера в театър Шатле, близо до Париж и с викове освирквала Пикасо и другите). Така е в случаите, когато хората избързват или са готови да си сменят партньорите в живота.
Пабло Пикасо, съпругата му Олга и сина му Пауло 1924 г.
Според едната от версиите Пикасо и Мари-Терез се запознават през януари 1927 г. в един магазин в непосредствена близост до галерията Galeries Lafayette. За първи път тя влиза в неговото студио на Rue la Boйtie на 11 януари 1927 г. Когато тя започнала да идва в студиото да му позира да я рисува Пикасо й казал: "Ти ми спаси живота", като имал предвид, че тя го спасила от психичния стрес в неговия брак – той не се оженил по любов и не се разбирал с жена си, която започнала да страда от нервно разстройство.
Мари-Терез
Мари-Терез
Картина с име "Мечтаеща" от 1932 г., на която е изобразена Мари-Терез (с по шест пръста на ръцете)
Мари-Терез 1937 г.
Пикасо докато още е женен за балерината Олга от другата страна на улицата, където е домът им живее в апартамент заедно с Мари-Терез. Пикасо и Мари-Терез крият връзката си в продължение на 7-8 години, докато тя забременява и през 1935 г. му ражда дъщеря. Пикасо отказва да се разведе заради делбата на имоти с първата си съпруга, с която от споменатото време живеят разделени.
Мари-Терез и дъщеричката Мая на около 7-8 години
Пикасо с дъщеричката му Мая
Мари-Терез е източник на вдъхновение за Пикасо и позира за някои негови картини. Тя го обичала изключително много, и въпреки че в началото на връзката им казват че бил влюбен като никога преди в нея, той така и не могъл напълно да откликне на чувствата й и дори след раждането на дъщеря му Мая си намира нова любовница Dora Maar. През 1943 г. Пикасо си намира следваща любовница Franзoise Gilot (40-години по-млада от него, която му ражда две деца). Четири години след неговата смърт Мари-Терез се самоубива като се обесва.
Пикасо с Дора Маар
Пикасо с Franзoise Gilot и двете му деца Claude и Paloma
Пикасо в студиото около 60-те години на ХХ век
Ето една игра на символики с масонския пергел на Пикасо, който членувал в братството
--------------------------------------------------------------------------------------------
1 Аз въобще не приемам изобразителното изкуство, което е забранено от Бог:
"Проклет да е оня, който направи изваян или излеян кумир, мерзост на Господа, дело на художнически ръце" (Второзаконие 27:15)
"Не си прави кумир, или какво да било подобие на нещо, което е на небето горе, или което е на земята долу, или което е във водата под земята; да не им се кланяш нито да им служиш, защото Аз Господ, твоят Бог, съм Бог ревнив, Който въздавам беззаконието на бащите върху чадата до третото и четвъртото поколение на ония, които Ме мразят, а показвам милости към хиляда поколения на ония, които Ме любят и пазят Моите заповеди."(Изход 20:4)
"да не би да се развратите и си направите идол, подобие на някой образ, подобие на мъж или на жена, подобие на някое животно, което е на земята, подобие на някоя крилата птица, която лети на небето, подобие на нещо, което пълзи по земята, подобие на някоя риба, която е във водите под земята" (Второзаконие 4:16-18)
..................................................................................................................
Известната статуя на Афродита (Венус) от Милос
Ботичели - Раждането на Венера
Аз ще кажа просто, че това са грозни картини, повечето. Аз съм инженер и обичам изкуствата. Обичам да разглеждам картини и винаги си задавам въпроси. Например: Какво иска да ни каже автора на тази творба? Защо е направил такива и такива изображения? Какви сходства или разлики има в творчеството на този автор? Как възприемам произведението като цяло? Как я възприемат други, които няма да кажат открито мнението си или тези, които са там за "престиж"?...
"Герника" - мисля, че така беше озаглавена най-известната творба на Пикасо.
Имам чувството, че долавям малко от "лудостта" на Пикасо за картините с "двойните" лица...
Поздрави!
Та, искам да кажа, че първото впечатление на тези картини измества акцента, т.е. посланието, което отправя художника в случая. Забелязвам, че има дори няколко "подтекста" в една картина. Остава въпроса: Защо Пикасо е избрал именно този начин да изпрати послание, като може би е знаел, че някои все пак ще кажат, че картините са грозни или грозновати?
Да! Велик художник! - и да не бързат папагалите да се надуват като пуяци.
Аз имам своите доводи ЗА и НЕ и може някой ден да ги кажа.
Живи и зрави!
02.10.2014 17:52
Приятно ми беше да прочета поста.
Хубава вечер!
Хубав ден!
Темата е изобразителното изкуство. Та така. Грозни се виждат картините на Пикасо - не всичките, разбира се. Но, аз /съм инженер/ открих именно в тези грозни картини с криви лица... послания...
Относно Венера - то е проекция на собствените виждания на твореца, така си я представя. Дали е имал причина от реалността - няма как да знаем... Всеки си има тайни! Нали така?
Съвършенството е в главата на всекиго! - не може да му се отнеме.
Има и други, които се увличат по модата - нямат собствен образ...
От суфикска гледна точка - картините на Пикассо са ценни. Обаче: Само защото си чул, че една картина е ценна, стойностна... да говориш/притежаваш без да знаеш какво - това не звучи добре...
Венера с отчупените ръце - ... Чудя се, как не се сетиха да и сложат ръце... толкова време... Явно някои обичат безръки ... Защо? - това ми е любопитно.
Поздрави!
А цените на картините в такива случаи се вдигат от някои заинтересовани да деградира изкуството братя на автора им масони. После пък когато се изгради мнение, че е добър има такива, които купуват влагайки парите си в тях от куртоазия или с цел след време да ги продадат с печалба.
подобно явление се забелязва предимно при поколениеto до около 30-32 г. които са израстнали с нездравословна храна и не са спортували - такивa в живота си никога не сa тренирали нищо. Друг тип може да е леко едър, ама стегнат. Всякакви има. Но най-добре е човек да спортува и да поддържа добра фигура- човек като спортува придобива по-добре развито тяло. При спортуване се подобрява метаболизма и изгарянето на излишните мазнини. Някои от спортуващите прекаляват в това с орелефяването, което в някакви леки граници е добре, а прекаленото е грозно. При различните спортове е различно. При някои човек придобива по-релефно тяло. Казват, че най-бързо се изгарят калории и мазнини с бягане, а плуването най-добре оформяло мускулите, тъй като всички мускули правилно се натоварват. Откакто има много вредни вещества в храните или примерно при неразумните хора, които пият алкохол (аз лично не пия и мразя алкохол), което специално се отнася до бирата (бирите съдържат куп вредни вещества и химия, в XV век в Европа е имало закон за бирата, какво да съдържа, за промяна на състава й в Германия са наказвали с 30 тояги публично биене на производителите, за такава като сегашната в магазините биха убили производителите) много от тези хора имат хормонални промени в организмите си и дисбаланс с неправилна обмяна на веществата. Има повечко пълни хора. А от тези, които не са били пълни (специално сред мъжете), които пият бира (пиша това понеже е масово) настъпват промени - телата им имат повече естроген (женски хормон) и не са каквито трябва и ако не спортуват почти всички вече променят и типа тяло, което имат. На 17-18 г. са нормални, а на 30-35 вече не. Това е много опасно, но те не го знаят и си нямат представа за ужасните промени в организмите им. (Да се оправят могат единствено, ако започнат на време да правят пречиствания, спорт и самоконтрол на това, което влиза в тялото.) Поради вредните вещества в храните и безалкохолните - аспартам, трансмазнини (изкуствени мазнини, като в маргарина) и т.н. много хора увреждат организмите си и има случаи дори на 6-7 месечни бебета, които да са затлъстели поради нездравословния начин на живот на майките им (гледайте филма Fed Up). Дори сред децата, сред момчетата вече има два-три пъти повече такива, дори ако щете от това, че се тъпчат с вредни храни и не се движат достатъчно и не спортуват, а само стоят пред компютрите (ако имат правилен метаболизъм и се хранят с нормални храни може при подобни условия да са с нормално телосложение) - нали ви не ясно, че не може някой да яде по 400-500 гр. ориз със зеленчуци и по 1-2 две яйца на ден, като балерина и да качва килограми и да дебелее. Това е възрастта до около 16, когато растат и трябва повече да се движат и да спортуват. От 3 до 5-6 годишна възраст най-много трябва да се движат. Съвсем неслучайно в училищата има физическо възпитание с цел да се изграждат правилни навици на спортуване, а в университетите няма (който се е научил, научил се е, който не - да си бере последствията). В Америка изследванията сочат, че дебелите хора са 8 пъти повече от преди 40-50 г. Официално са 30% - около 80 милиона и това вече е заболяване. А, ако родителите им не знаят с какви храни да ги хранят, ясно е какво се получава. В блога имам два много ценни постинга за здравословното хранене (от няколко години аз самия по-сериозно се храня на здравословен принцип, разбира се свалянето на килограми е едно от най-лесните неща на земята). Повечето хора не са наясно, че трябва поне от време на време да се правят пречиствания с гладувания, за да функционират телата им както трябва (аз правя от 20 до 60 пъти годишно пречиствания по йога метод). За Венера Милоска - тя е горе-долу нормален вид и само малко ханша й е едва забележимо по-голям. До кръста си е добре, има добре оформени цици (нито малки, нито прекалени, като крава) и правилни и хубави черти на лицето (нормало добре изглеждаща физиономия). За жените за идеални мерки през ХХ век се считат 90/60/90, но разбира се зависи и от ръста. Общо взето да кажем с ръст 167-172 може да бъде с гръдна обиколка 87-90, но ако е 162-165 вече този стандарт не е подходящ и гръдна обиколка 90 е твърде много, а по-би пасвало 85. Тялото трябва да е съразмерно.
Да добавя още, че от древноста съществуват стандарти за красиво и за идеални пропорции, както в архитектурата, така и в изобразителното изкуство. Става въпрос за „идеалното човешко тяло“ и пропорции наречени "златното сечение", термин въведен от Леонардо Давинчи, но идея позната от хиляди години. Питагор използваки знания получени в Египет в неговата тайна питагорейска школа привнася знанията за пропорциите на златното сечение и закономерността на правилните пропорции и хармония в природата. Но за първи път принципите на златното сечение са описани подробно от Евклид в Elementa преди 2300 г.
В музиката това е настройката на тона до (C4) с височина 256 Hz.
http://ernest.blog.bg/drugi/2014/09/06/promiana-na-cennostnata-sistema-na-horata-tainite-poslaniia-.1294821
Наскоро гледах два любовни филма. Единият от 2014 г. драма, а другият холивудска комедия от 2010 г. В холувудския на име When in Rome разбира се имаше окултна магьосническа манипулация, показана по забавен начин.
Да добавя и още за един филм, който гледах след постването на този коментар. Това е Green Mansions от 1959 г. и има една наистина красива любовна история, но пак са вкарали манипулативно към всичко това окултното. Девойката се опитва да си разговаря с починалата майка, а според Библията е забранено контактуването с мъртъвци. Това може да има много опасни последсвия, освен за душата на дадения човек, то и за демонично обладаване. Като известен пример мога да посоча 12-годишния Роби Манхайм, който след смъртта на любимата си леля се опитал да се свърже с нея чрез спиритически сеанси и направил контакт с отвъдното. В къщата на семейството му започнали да се случват странни неща като необясними звуци, летящи одеяла и др. Момчето заговорило на демонични езици (трябва да се знае, че има и езиции и от Светия Дух и християните придобиват духовна сила наред с тях) и се появявили разрези и мехури по цялото му тяло, което довело до отвеждането му в клиника за душевноболни. В книниката след над 30 опита за екзорсизъм на демоните група свещеници успели да освободят момчето от действието на демоните. Случката е от 1949 г., така че създателите на филма много добре са я знаели...
И да кажем един от най-пресните примери - в щата Флорида пускат в училищата детска сатанинска книга. Така още по-голямо става разграничението между добро и лошо и на полуатеистите дори започва да им става ясно, че нещо не е наред. Да, човек или е с Господа или с дявола. Средно положение няма.
Относно Мари-Терез това, че го е обичала го знаем, но още една важна подробност. Много е добре да има голяма възрастова разлика между мъжа и жената. По принцип мъжа и жената са създадени, за да има разлика във възрастта между тях. Една жена може да ражда до около 42-45 г. в редки случаи до коло 50-52 г., но е рисково над 35-36, докато мъжа може да прави деца и на 70 г. (при йогите дълголетници може и на 200-300). Освен че когато мъжа е по-голям е по-стабилен, но също има една закономерност, която хората са я забелязали много отдавна. Когато мъжът е поне 20-25 или 30 г. по-голям и жената е не повече от 20 години (в момента когато ражда) се раждат умни деца. По принцип комбинацията между Пикасо и Мари-Терез е била много добра, но той е бил не както трябва.
Мъжът и жената според Библията са създадени да имат разлика във възрастта. Когато Бог създава Адам, Той не създава жената веднага. Но минава доста време, трудно е да определим колко години. Вероятно не 1-2. След Адам Господ казва, че не е добре човека да е сам и решава да му направи помощник Битие 2:18 и прави животните. Адам дава имена на всички животни и едва когато вижда какви са взаимоотношенията им и, че животните (любимците) не са достатъчни взима ребро от Адам и прави Ева.
"И Господ Бог каза: Не е добре за човека да бъде сам; ще му създам подходящ помощник. И Господ Бог създаде от земята всички полски зверове и всички въздушни птици; и ги приведе при човека, за да види как ще ги наименува; и с каквото име назовеше човекът всяко одушевено същество, това име му остана. Така човекът даде имена на всеки вид добитък, на въздушните птици и на всички полски зверове. Но помощник, подходящ за човека, не се намери. Тогава Господ Бог даде на човека дълбок сън, и той заспа; и взе едно от ребрата му, и изпълни мястото му с плът. И Господ Бог създаде жената от реброто, което взе от човека и я приведе при човека." (Битие 2:18-22)
Всичко е направено, така че да има разлика във възрастта им и най-добре функционира при добра разлика. Дори и пубертетът при момичетата и момчетата не идва на една и съща възраст, но има около година и половина или две разлика. Статистиката показва и най-елементарното над 90% от разводите в световен план са по една-единствена причина когато между мъжете и жените има малка възрастова разлика и не са се оженили по истинска любов, когато жените станат по на 40-42, вече започват да овехтяват и ако мъжете са на по 40-45-50 си взимат млади момичета и оставят застаряващите съпруги, които след 2-3 години дори вече не могат да раждат деца (жените не могат да раждат навлизайки в менопауза около 42-45, рядко 50 г.) Или да кажа още когато нормален мъж се жени на 45 г. примерно, той никога не се жени за 40 годишна жена, а за млада. За да има любов (и от страна на мъжа) жената трябва да е млада и да е хубава според критериите на съответния мъж, да има какво да хареса в нея, да му прави добро впечатление. Забелязва се, че доста от рокаджиите, които или не са се женили по-рано понеже са били заети или са се развеждали си взимат млади съпруги. Така например жената на Кен Хенсли от Uriah Heep е с около 35 г. по-млада от него и те имат щастлив брак. Кен Хенсли е толкова щастлив с жена си да живее при нея, че и дума не може да става, както той казва да се върне да живее в Англия. При Джин Симънс (от глем групата Kiss) и съпругата му разликата е около или над 25 г. Китаристът Крейг Голди има млада и хубава жена, която е около 30 г. по-млада и хората са с щастлив брак.
За любовта няма граници, но все пак може да се каже, че мъжът и жената са създадени да имат разлика във възрастта, за да може всичко да е 100% наред (при правещите йога разликите могат и да са по-големи). Но при Пикасо както виждаме дори и това не го спира и след Мари-Терез има още две жени. Когато някой не е наред, не търси истинска любов, но нещо за в момента и е готов да си ги сменя, така се получава.
Ще дам един пример как се е обличала английската кралица Елизабет през около 1600 г. Като изключим облеклото за специални държавни процесии тя е имала: 102 френски рокли, 99 обикновенни рокли и 125 фусти.
Друг въпрос е орелефяването. Абсолютно всички хора имат подкожни мазнини. Няма такъв човек, който да няма. При липсата на подкожни мазнини (някъде около 12-15%) следва заболяване или смърт. Но ниският % мазнини е нормално явление. При нисък процент примерно 20-25-30-32% се получава орелефяване. При повечето от нас (хората с нормално телосложение), ако не сме релефни имаме по няколко килограма от 4 до около 7-8-9 (при едрите хора 185 см - 2 м), които ако се свалят се получава избистряне и орелефяване, което се прави с диета (за опеределено време се намаля приемането на мазнини, сол и захар) и спортуване плюс пиенето на определени хранителни добавки, добре известни на спортуващите набавяни от спортните магазини. Сами можете да си направите констатация. Може да имате правилно телосложение, правилни пропорции и стройна фигура, без никакви забележки, но като се погледнете, ако нямате три реда релефни коремни плочки, които да се виждат значи имате споменатите от 4 до 7-8 или 9 кг. Всеки с нормално телосложение може да се орелефи, единствено е въпрос за колко време и в кои области. Обикновено това се отнася до тренираните области, а при ниски килограми при много хора е почти цялостно. Аз мога да тренирам здраво, но съм забелязал, че и без да спортувам или съвсем малко (едва преди две години започнах да ставам пo-силен и да тренирам по много), ако съм с ниски килограми, че първо ми се орелефяват най-горния ред плочки. Но никога не съм бил много релефен до сега. При правенето на йога примерно, за да се прави наули не е необходимо някой да има релефни коремни плочки, но пък трябва да са малко подкожните мазнини, иначе не може да се направи упражнението. Също така при жените изглежда грозно някоя да е релефна. Добре изглеждащите хора, които не са релефни имат около 36-42% мазнини.
За да се поддържа човек и да има добре развито и хармонично тяло с правилни пропорции е добре човек да прави нещо, за да се поддържа. В това отношение различни видове спорт могат да окажат влияние, но не е тайна, че физическа красота се постига с йога упражнения (гимнастики).
http://ernest.blog.bg/history/2014/10/16/konspiraciiata-za-seksualnata-revoliuciia-i-depopulaciiata.1305136
http://ernest.blog.bg/history/2014/10/30/oshte-edin-sataninski-praznik.1309204
Много от темите в блога ми са свързани с въпроса за деформирането на съзнанието. Дори и постингите за "библейските" филми, които се оказва, че никак не са библейски и християнски. Oтносно музиката или по-точно качеството на слушана музика също вече масата слуша некачествено музика. Стандартите за ХайФай важат, но не за всички - маса хора дори не знаят какво е това (без да броим децата, които не са длъжни да знаят подобни неща).
Колко хора различават красивото от грозното и тези, които наистина могат да различат добро от зло? Въпреки че има хора, които действително успяват да различат тези неща или поне по-голяма част, добре е да се внимава в нещата, които пиша - те са, за да разкрия същността и да помогна на хората да се обърнат към доброто и хубавите и истински, стойностни неща. Ако някой иска да се поучава от написаното от мен, ако някой иска да ме подкрепя, но аз ще продължавам да се боря със злото и да показвам истината.