Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.04.2012 17:25 - Какво е да бъдеш наследствен благородник в наши дни?
Автор: ernest Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3534 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 02.04.2013 14:55

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

По линия на баща ми от прадядо ми съм от дребния немски дворянски род Herold von Bauernberg (вероятно предците ми са нещо като графове от Германия). Прабаба ми е австрийка от Австроунгарската империя. Както прадядо ми, така и прабаба ми са били протестанти Лутерани по вероизповедание и вероятно това е било в родовете от 400 години1. Техният син се жени за жена от аристократичен произход, която е от смесен полско-немски произход от герба Рава и фон Сенфтберг (или Сенфтенберг). След падането на Полша в края на XVIII век под руско, немско и австрийско робство в различните земи, които са били части от посочените три страни в съответните терени се заселват и някои хора от руски, немски и австрийски произход. Най-вероятно нещо такова е станало с прадядо и прабаба ми към края на XIX век. През 1918 г. след Първата световна война и Болшевишката революция в Русия се възстановява полската държава. Както споменах сина на моя немски прадядо и австрийска прабаба, който живее в Полша се жени за жена от полско-немски произход от няколко важни благороднически рода. Единият от родовете е Волски герба Рава. Гебра Рава произлиза от 1003 г. от чешкия благороднически род Вършовци. Двама сина на херцозите на Лотарингия се омъжват за принцеси от Вършовци. Те са наследници на английска кралска династия по дъщерна линия и по бащина на древните франкски крале меровингите2. Когато вършовците се преселват в терените на Полша3 те първоначално се заселват около река Рава и приемат името Рава. След прехвърлянето на меровингската кръвна линия във Вършовци по едно и също време както в Лотарингия, така и при рода Вършовци се появява герба с принцесата възседнала мечка.
 

image

герба Рава

 

  В миналото благородниците от аристократичните родове са се занимавали с различни неща. В наши дни след геополитическите промени в Европа през ХХ век има и такива, които са представители на обеднели родове и работят някаква работа, както повечето хора, което е характерно за бившите соц страни, но има и такива, които са добре финансово. От край време има и писатели. Едно от задълженията на първородния син в аристократичните фамилии още от времето на възникването на Свещената Римска империя през Х век, оглавявана от немски князе избирани за императори в германските земи е да имат мъжки деца - наследници на титлите. Титлите се прехвърлят наследствено от бащи на първородни синове. Именно по тази причина по време на кръстоносните походи първородните синове обикновено не са участвали в тях и не са заемали длъжности в рицарските ордени. На тях е оставала отговорността да запазят титлите и родовете. В края на 2009 г. публикувах втората ми разследваща книга "Лъжата за св. Валентин, Поглед назад към брачните церемонии и сватбените тържества". С изследването на въпроса за браковете и виждайки големите еретични промени в тази област от времето на първите християни се зарадвах, че до този момент все още не съм си намерил подходящо момиче и не съм сключил брак (и да съгреша от незнание, Бог ме е предпазил) и  разговаряйки с баща ми го попитах, когато някой ден дойде времето да се женя ще дойде ли на моята сватба, която ще бъде по раннохристиянски модел (с всички стандартни изисквания, като булката да бъде девствена до годежа или сватбата), но той отказа като мърмореше. Макар и неофициално (приятно) задължение както в миналото, така и в наши дни на първородните от аристократичен произход е да създадат и удостоят продължението на рода с мъжки наследник...
 
  Преди десетина дни почина баща ми4 и въпреки, че официално той никъде не е представлявал фамилията с родовото име и дори когато аз вече имах намерение да го направя той ми пречеше и казваше, че не го интересува, след неговата кончина, аз като първороден съм наследник на родовите титли на прадедите ми - функция, която е неотменима. Когато написах първата си стихосбирка "Вечният път" през 90-те, около 1996-97 г. включвах и кратка автобиография и изпратих една книжка на баща ми. Той ми отговори с характерно за него високомерно писмо, в което с по няколко думи изясняваше неща около родовете от които произхождам (до тогава аз дори незнаех, че съм от немски произход). Така научих името на рода на прадядо ми Herold von Bauernberg и при публикуването на следващата стихосбирка "Шепотът на любовта"5 през 2002 г. използвах цялото неокастрено фамилно име с аристократичната родова представка на вътрешната страница. Баща ми разбира се започна да ми мърмори по въпроса и въпреки че отказа да ми помогне да си извадя немско гражданство и да включа в документите си von Bauernberg при следващите вече сериозни книги не използвах von Bauernberg, за да не го дразня. Сега след неговата смърт ще продължа да публикувам книгите ми под пълното фамилно име Herold von Bauernberg!
 

image


image
image

 

image 

image

-------------------------------------------------------------------------------------------

1 След началото на Реформацията и възникването на протестантството в Германия по времето на Мартин Лутер и войните с римокатолическата църква, по време на които падат милиони души жертви повечето от германците стават лутерани. Част от германците остават римокатолици. В различните княжества се разделят на католици и протестанти. Така оттогава всички родове, които са протестанти си остават протестанти. Баща ми е кръстен като дете в лутеранска църква, но после става предател-отстъпник и приема римокатолицизма, като по този начин не само е за срам на немския ни род von Bauernberg, но и от страна на меровингския ни произход. Повече от 1200 години меровингите са врагове на римокатолическата църква, тъй като са изместени от власт с измама и тайна спогодба между римокатолическата църква и основателя на династията на каролингите. Последният меровингски владетел Хилдерих III е детрониран и вкаран в манастир, където умира.  Римокатолическата църква излиза с измамата за "Константиновото дарение" съставено в манастир в Пикардия (северна Франция) и през 754 г. Пипин III Къси е коронясан от папа Стефан III (752-757) в Париж, давайки началото на каролингите. От своя страна Пипин III Къси през 756 г. подарява на папа Стефан III част от Италия, с което възниква държавата, известна като Папска област, която до XIX век с цел разширяването на владенията и богатствата си, ръководена от алчни за пари и власт папи постоянно води войни с другите области и градове в Италия и потушава многобройни въстания вдигани против нея. В миналото меровингите са били известни като дългокосите монарси.

2 През последните 30 години твърде много се говори и спекулира за меровингите с измислената история за "кръвната линия на Исус" започвайки от книгата "Светата кръв и свещеният граал" и стигайки до криминално-приключенския роман на Дан Браун "Шифърът на Леонардо". Около произхода на легендарната свещена кръвна линия на меровингите витаят различни хипотези и всевъзможни твърдения. Ще изредя няколко. Освен версията за наследници на Исус Христос се твърди примерно, че произхождат от наследниците на брата на Исус - Яков, че са от кралския род на Троя, че са от вениаминовото племе, от кръвната линия на дявола, от наследниците на Каин и тн. 

3 Вършовците са приети благосклонно от полския крал Болеслав III Кривоустия, княз на Силезия от 1107 до 1138 г. и на Мазовше от 1102 г. Първоначално те се заселили в областта Силезия, а по-късно в Мазовше и получавайки земите около река Рава, където се установили те приели името Рава, а през XVI век се променило на Равич. По името на благородник от герба Рава на име Варш е наименувана и полската столица Варшава.

4 Взаимоотношенията с баща ми, който не се интересуваше от мен и никога нищо не е направил за мен не бяха добри. Не знаех дали да се радвам или не като научих за смъртта му. Но мисля, че по-скоро се радвам. Спрямо мен той се проявяваше като егоист и гадняр.Уникалният му егоизъм достигаше до това, че нямаше приятели и не разбираше как аз мога да имам приятели. Никога нищо не ми е помогнал, а след като се "запознахме" и години след това понякога го посещавах за повечето неща, които правя е бил контра. Повече от 15 години е криел дори от моите полу-брат и полу-сестра, че е имал по-раншен брак и, че имат брат, а на хората в тяхната фирма когато се е случвало да отида там казваше просто, че "има гости", а не че е дошъл синът му. Радвайте се, ако имате добри родители. Включвам линк към мой постинг във връзка с баща ми:
http://ernest.blog.bg/lichni-dnevnici/2010/02/11/kakvo-e-da-imash-bashta-idiot-pyk-bil-toi-i-aristokrat-nasle.490849

5 Голяма част от стиховете в стихосбирките ми са своеобразно търсене и идеализиране на истинската любов, въпреки че за вдъхновение са влияели различни фактори. Все още има бойки и от двете стихосбирки, които могат да бъдат закупени на символичната цена от по 2 лв. стихосбирката с поръчки на e.h.books@abv.bg




Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ernest
Категория: История
Прочетен: 2672987
Постинги: 576
Коментари: 1166
Гласове: 1228
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930