Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.06 11:53 - Музиката на 90-те
Автор: ernest Категория: Музика   
Прочетен: 743 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 21.11 14:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image
Внимание. Този постинг съдържа неподходящи изрази и снимкови материали за лица под 18 г. възраст.

В началото на 90-те на върха на популярността са AOR, Glam Metal, хеви метъл и траш метъл. Около 1989-1990 г. се появява вълна от нови AOR групи смесващи с елементи и красивата мода на Glam Metalа. Това са групи като: Slaughter, Tyketto, Bad English, Winger, Danger Danger, Warrant, Аlias, Damn Yankees, Firehouse и др., чиито албуми се продават в милионни тиражи.

image

Обложката на албума Stick it to Ya на AOR групата Slaughter от 1990 г. продаден 2 милиона копия
  image

Warrant

Когато през 1991 г. излиза петият пореден албум на Мetallica и по същото време излизат двете части на Use Your Illusion  на глем групата Guns n Roses в Америка от момента на появата на дисковете по магазините хората се тълпят на опашки и си купуват от 3-те диска. Опашките в магазините не свършват със седмици. Магазините специално заради тези албуми не се затварят. Невероятен феномен възможен единствено в тази музика. За една седмица от албума Use Your Illusion се продават 685 000 диска, а от втората част 770 000 броя. До 2010 г. от двете части са продадени по 5 милиона и половина, а от албума на Metallica до момента са продадени над 15 милиона.

image

Във Великобритания през 1990-1992 г. най-добрата, най-популярна и най-слушана Rock група са Whitesnake. Последните им два албума в стил AOR ги издигат на върха - Slip of the Tongue (1989) и Whitesnake (1987) и музиката на тези два албума, които са толкова невероятно добри, че държи влага цяло десетилетие. След издадените невероятни албуми групата направо не се осмелява да запише нещо ново до 1997 г. с албума Restless Heart. През 1990 г. Whitesnake стават хедлайнери на фестивала Monsters of Rock.

image

Ключовият албум на Whitesnake Slip of the Tongue с участието на виртуозния китарист Стийв Вай

image

Снимка нa Whitesnake от фестивала Monsters of Rock

Друго събитие в англосаксонския свят на 90-те е смъртта на вокалиста на британската група Queen, която от издаването на албума A Night at the Opera (Една нощ в операта) през 1975 г. е на върха на славата. И на стадиона Уембли в Лондон се събират голям брой групи. Събитието е излъчено по телевизиите в голям брой страни.

През 1992 г. фирмата SONY предлага на AOR доайените Journey, които временно са прекратили дейност 100 000 милиона долара само да се съберат отново, но групата отказва - те си имат достатъчно пари и не искат да се съберат за пари. В същото време се оказва, че музикантите тайно са се събрали и дори са правили записи (парите не са най-важното нещо в живота). Те решават отново да се върнат на сцената през 1996 г. и започват да пълнят стадионите и да радват хората.

image

Съвременна снимка на Journey

image

Дори новата кавър група свиреща песни на Джърни има невероятен успех. Снимка от концерта на 13 август 2016 г. в Ранчо Муриета, Калифорния, където имат продадени 2000 билета.


Съществуват различни музикални стилове, които съответстват на различните емоционални и психически състояния на различните слушатели и това е нормално и естествено. Гръндж музиката, която се появява в началото на 90-те се характеризира предимно с протяжно пеене, мрачно настроение в музиката и нерядко наркомански текстове. В гръндж течението много от песните са с тематика насочена към депресията, самоубийствата, наркотиците, празнотата в живота. Дори бездарната сиатълска група Pearl Jam e кръстена на името на бабата на единия от музикантите, понеже приготвяла наркотици и "много яко" се дрогирала. А Къртни Лав - музикантка понякога излизаща чисто гола с групата The Hole и съпруга на самоубилия се певец от гръндж групата Nirvana взела LSD за първи път на три годишна възраст "благодарение" на баща си, който й дал наркотика.

image

Извратената Courtney Love

Ако разгледаме рок музиката от всичките й аспекти може да се каже, че гръндж музиката по времето на появата си в началото на 90-те е нещо като отпадък, отходен продукт при цялото многообразие от красива музика и много талантливи и виртуозни музиканти. Дълго време подобни групи са били отбягвани от музикалните фирми и са считани за гаражни и некадърни. Когато се появява сиатълския гръндж буквално осира хубавия рок и голяма част от слушащите стандартен Hard "n Heavy мразят тази музика и дори сред феновете съществува такова понятие, като "грънджосване", което е синоним на лошо свирене и лош албум. Като излезе примерно някакъв албум на стандартен изпълнител в Hard "n Heavy зоната и още някой не го е слушал и не е много сигурен дали става или е скапан, пита: "Грънджосва ли?" Като под "грънджосване" се разбират елементи, както от гръндж, но повече предимно от ну бриид, груув и стонер.
 Но дори и да се абстрахираме от такива изказвания - във всеки музикален стил има по-добри групи, които малко или много се отличават от другите. Определено групата Saundgarden са една от най-добрите в стил гръндж и Крис Корнел е фигура в тази музика. Соловите му албуми са някакъв неопределен безличен стил. Нито е много зле, нито е добре и повечето изпълнения не се отличават.  Когато преди известно време се чу, че починал Крис Корнел на мен лично не ми направи никакво впечатление. Пак умрял някой наркоман? И след това разбрах, че е от Soundgarden (по-късно участвал още в Audioslave), а като продължиха повече от седмица по медиите постоянно да говорят за него, като, че ли е Джими Хендрикс започна да ми писва и така реших да напиша този материал. Има различни музикални стилове, които не слушам, не харесвам и не се интересувам от тях и един от тях е гръндж. 
image

Chris Cornell

Когато се самоубивa онзи наркоман от Nirvana1, как му беше името, помнят ли го все още - Кърт Кобейн2 някои хора са на ниво да вдигат купони (не пия алкохол) и да отпразнуват смъртта му - толкова много хора мразят некадърната му бездарна и мрачна музика. Интересното е, че първоначално се чува слух по медиите, че Кобейн направил опит за самоубийство, но след около две седмици, той наистина се самоубива (или са му помогнали в това начинание). 

Трябва да се прави разлика между добро и зло! Добре е да прочетете и постинга ми "Правите ли разлика между добро и зло?" 
Ако сте нормални не може да харесвате и обичате всичката музика с тези които пеят за разврат, курвалък, лесбийство, бисексуалност, (рап, R n B, емо), oргии с по няколко души (в рапа, готика и блека), проституция, смяна на партньори, садомазохизъм, псувни (постоянно в рапа), наркотици (рап, R n B, гръндж, стар рок от 60-те), биенето на жени (блус, rap), убийства, бандитизъм, алчност (рап, чалга), самоубийства, изнасилвания, разчленяване на трупове и канибализъм (основни теми в гор и понякога дет метъла, а вече канибализъм се рекламира и в RnB - певицата Кейти Пери в клипа Bon Apettit си прави двойна заигравка със сексуалността и канибализма, а в интервю рекламира яденето на човешко месо и казва, че тя е яла такова и наговаря слушателите си към канибализъм), секс с трупове или животни, сатанизъм, възхвала на дявола и демоните, кървави ритуали, пиене на кръв и т.н., но ще ги мразите! Не може някой да слуша бисексуалния Еминем, който пее: убий съучениците си, направи цялото училище в куршуми, или още взимай или продавай наркотици или Cannibal Corpse с песента "хит" Изнасилена, удушена и разчленена и да се радва на тази музика и да счита, че такива песни са добри и да е нормален. Ами не става! Това са патологични отклонения. Неслучайно после се появяват бисексуални, лесбийки, проститутки (курвите няма какво да ги  броим това всеки го вижда), престъпници, серийни убийци и тайни канибали ходещи по моргите, които заради музикалния стил и насочеността на текстовете нa харесваната от тях музика да искат да пробват човешко месо.  
В Библията пише:
"Страх от Господа е да се мрази злото" (Притчи 8:13)

Във всички музикални стилове има и християнски изпълнители.

Има неща, които е правилно да се харесват и други, които е редното да се мразят. Различният баланс на всичко това и начина на живот определят всяка една личност, като добра, лоша или извратена. Кажете ми какви книги обичате да четете (ако не четете много сте закъсали с интелекта), какви филми харесвате и каква музика обичате, за да ви кажа каква личност сте.

image

Тъй като страшно много хора, включително музиканти от десетки хиляди групи в САЩ през 90-те мразят сиатълския гръндж, групата Royal Blood издава албум озаглавен Thanks Seattle... for Killing My Band and My Dreams - Благодаря Сиатъл..., че уби групата ми3 и мечтите ми!

image

Групи от различни стилове мразят грънджа. Дет-траш групата Nokturnal с тяхното EP Anti Grunge от 1994 г.

Музикалните експерти считат 90-те години за най-лошият период за рок музиката с деградирането й. Наскоро по едно българско радио чух бисера "носталгия по 90-те" - по-голяма глупост не съм чувал. - Все едно да имате носталгия по серийния убиец, който е убил родителите ви...

През 90-те освен грънджа се популяризира алтернатива и ну бриид, в България известен като нео метъл с представители, като Korn, Limp Bizkit, Rage Against the Machine и др. Като музикантите са слаби и дори избягват свиренето на сола, че им идва "много сложно". Характерно за ну бриид е смесването на елементи от хардкор с рап в нещо, като метъл. Понякога стилът е наричан ну метал или още рап метъл. Текстовете и идеите на много от тях са изключително уродливи. Така например вокалистът Джонатан Дейвис от Korn, като бил малък баща му го бил изнасилвал и той има песен посветена на баща му Daddy в първия албум на групата, а името на групата Limp Bizkit е по извратена "игра", при която всички мастурбират върху бисквитка и на който се падне трябва да я изяде със спермата. От луди по-луди, по-извратени и демонизирани.

image

Обложката на дебютния албум на Korn от 1994 г. изобразяваща момиченце и сериен убиец, преди да я убие, а пък при уродливата игра на сенки - тя е обесена върху надписа на името на групата

image

Извратените рап метъли Limp Bizkit

image

Някои хора са си наказани от живота - Вокалистът нa Лимп Бизкит Фред Дърст през 2008 г. одъртял преждевремено на 38 г. Сега изглежда все едно, че ми е баща. (Според Световната здравна организация мъжете до 44 са млади, а до 59 г. на средна възраст (жените обаче реално са млади до 32 г. възрастта до която могат да родят здрави деца, а на средна възраст до 42-44, когато влизат в менопауза). Аз когато бях на 37-38 изглеждах на 18 г. На 36-37 карах едногодишен курс, библейско училище, за което имам диплома и когато ходех да си вадя карти касиерките 5-6 г. по-малки от мен постоянно се бъркаха и ми издаваха ученически карти. Повечето елементарни хора не са и чували за подмладяване или за дълголетие над 200 г.)

image
Една от най-популярните инди групи на 90-те
са Cranberries смесващи алтернатив, елементи от пост пънк, поп рок и др.

За възникването на прогресив метъла оказват влияние концептуалните албуми със социални текстове  - Operation Mindcrime от 1988 г. на Queensryshe и Streets А Rock Opera на Savatage от 1991 г.
image

Един от силните прогресив метъл албуми - Edge of Thorns от 1993 г. нa Savatage

През 1992 г. излиза изключителния албум Images and Words на американската прогресив метъл група Dream Theater (единственият им наистина много добър албум). В резултат на това през втората половина на 90-те се появяват голям брой прогресив метъл групи, а в Европа и прогресив паур метъл групи, чиято музика е актуална и до момента.

image

През 1989-1990 г. в Южна Флорида се появява вълна от екстремни групи определяни за дет метъл, като Obituary, Morbid Angel и др. Над 90% от текстовете в дет метъла (умрял метъл, метъл на смъртта) са сатанизъм. Като основа на трашодета са Possessed, Sepultura, Death. Много бързо подобен тип групи се нарояват в Северна Европа и по-специално Скандинавия - Норвегия. Пиковият момент на вълната на дет метъла е до 1994 г.

image

На трето място по самоубийства след емо и гръндж е дет метъла и блек-дет метъла (става въпрос за невярващите). Обложката на албума Gallery of Suicide (Галерия на самоубийството) на Cannibal Corpse, които от дет метъл преминават в груув

Около началото на 90-те сред слушащите по-екстремни стилове се популяризира в сравнително тесен кръг индастриала. Има дава вида индастриъл. Единият е някакъв екстремен метъл плюс звуци, а другият е всевъзможни звуци, включително заводски, без стандартните музикални инструменти.

image

Още един ключов за 90-те години албум с извратена музика (комбинация между рейв, хардкор техно, индастриъл и др.) е на групата The Prodigy. Вторият албум на групата от 1994 г.

image
Когато Prodigy стават популярни отиват при бащата на вокалиста Кейт Флинт и той се отрича от сина си. Като показват снимка
с умопобъркания външен вид (обикновено косата му е още и боядисана зелена или в комбинация с още някой цвят - май червено), както Флинт "нормално" е на сцената бащата казва: Това не е моят син!

През 90-те се появява и още един стил - готика, готик метъла. Типичен представител на готика са Lakrimosa. В България през 90-те повече се слушат дуум метъл групи с елементи на готик: Paradise Lost, Tristania, My Dying Bride. Като поджанр на готика се счита симфоничния метъл. За начало на дуум метъла се приемат Black Sabbath. Има над 15 подстила в областта на дуума. Сред най-известните от тях са дет дуум групите.

Друго ключово явление в музиката на 90-те е появата на финландската група Nightwish комбиниращи симфоник, пауър метъл, опера-метъл, елементи от готик и епик метъл, чийто дебютен албум излиза през 1997 г. Нещо нечувано е комбинацията на метъл с оперно пеене на певицата Тария.

image

Дебютният албум на NIghtwish, с чиято поява музиката на 90-те се определя в ново направление
През 90-те се появява стила груув. Първоначално възниква като разклонение на някои преди това свирещи траш групи, като Pantera, но по-късният груув вече съдържа елементи както от хардкор, така и от рап и понякога бива наричан на шега от метълите - "скачащ метъл", понеже много от изпълнителите понякога подскачат на сцената. Типичен представител на съвременен груув, рап метъл в страната е Бичето, който има клип в Youtube как взима кофа с фекалии от тоалетна и се облива с тях.

В края на 90-те в Европа се появява и фолк метъла, но се разпространява с много групи едва след 2000 г.

В България през 90-те се появява чалгата и нейното подразделение наречено поп фолк. Масовата популярност нa чалгата e дo 2014 г., след което започва да запада за сметка на рок музиката и в столичните чалга клубове започват да вкарват и рок изпълнители през половината дни от седмицата. Около 1992-1993 г. в страната се популяризира и рап музиката, чийто апогей е от около 1994 до края на 2004 г. От 2005 г. в продължение на 2-3 г. е модата на емото, но за кратко и не успява много да се наложи в страната - хората от младото поколение предпочитат стандартен рок или утвърдени стилове в метъла. От тогава насам няма точно доминиращ стил.
След падането на соц системата в началото на 90-те се получава свобода на вероизповеданието и започват да идват чуждестранни проповедници. Така през периода 1990-1992 г. по стадионите в постоянно се събират по 20 000 и нагоре души в различни градове в страната. Мнозина се обръщат към Бог. По време на някаква проповед през 1992 г. на някакъв холандски или датски проповедник на улицата в София се събират според твърденията 700 000 или 800 000 души, предимно софиянци и хиляди хора повярват и обръщат сърцата си към Бог. В София са основани около 25-30 църкви.
Повярват десетки хиляди хора и са основани стотици църкви през периода 1992-1994 г. В моя град по това време повярват много младежи и правят своя отделна църква. Наред с духовното съживление се появяват и християнски рок групи и изпълнители. Музикантите от група Хоризонт повярват, правят концерти и записи, а когато влизат в казармата през 1992 г. вокалистът на групата издава два солови албума.

image
Около средата на 90-те се появява християнската AOR група Кръстопът, които записват един албум. Горе-долу по това време в София се появява и група Милениум, които комбинират в стил AOR, мелодик рок и елементи от прогресив. Музикантите от местната ловешка хард рок група в началото на 90-те се заговарят една вечер с някакъв вярващ човек и повярват. Това става най-доброто църковно хваление за години наред в България. Имат издадени няколко касетъчни албума в стил мелодик рок.

При различните музикални стилове има различни специфични неща, закономерности, които често се случват. Така например при AOR (възникнал, като подстил на глем метъла) e често явление любовта и бракове по любов. При една от песните на AOR групата Firehouse - Love of a lifetime, се венчават стотици хиляди двойки:

http://ernest.blog.bg/muzika/2015/08/09/liubovta-na-jivota.1382693  

Момичетата пощуряват по глемърите и те обикновено са с най-красивите моми, включително фотомодели:
http://ernest.blog.bg/muzika/2016/09/19/glem-rok-glem-metyl-pop-metyl-melodik-metyl-heir-metyl-sliiz.1477346

В емо музиката е разпространена бисексуалността и най-често си сменят пола (както мъже, така и жени) и са чести опитите за самоубийства:
http://ernest.blog.bg/muzika/2015/01/28/oshte-neshto-za-muzikata-i-razlichnite-stilove-i-subkulturni.1333709

Готика произлиза от дарк уейва и при него хората масово харесват садомазохизма и вампиризма, характерни са вещерството и занимаването с магия и окултизъм.

При блек и дет метъла над 65% са сатанисти и около 30% атеисти.

При стрийт пънка са разпространени хулиганията, вандализма и хейта. (разбира се по времето на грънджа са го мразели) Но пък при стрейт ейдж движението в пънка и хардкора не пият, не пушат и не взимат наркотици, а някои от тях нападат и пребиват наркомани и дилъри на наркотици, пушачи и хора пиещи алкохол. Още преди 5-6 г. в САЩ отбелязват, че във всяко училище и всеки колеж в страната (САЩ) има стрейт ейджове, дори и в най слабо заселените райони с най-малки училища от по 30 души. В Солт Лейк Сити примерно има над 1500 души стрейт ейджове, които нощно време тръгват по улиците на групи и пребиват всеки, който пие, пуши взима или продава наркотици. Една от най-крайните хардлайн групи са Earth Crisis oт Сиракуза, Ню Йорк, чийто вокалист заявява, че всички, които пият, пушат и взимат наркотици трябва да бъдат убивани. (Малко прекалява, ама ако дойдат до България на концерт на бързо ще поразчистят града в който се намират.)

В хип-хоп, pап музиката често едни други рапърите се убиват и всяка година има десетки убити рап изпълнители, а в момента е разпространена бисексуалността и вече и носенето на поли и рап рокли за мъже, както от изпълнители, като Еминем, Kanye West и др., така и от феновете. За рапа са характерни ниската култура, псувните, престъпността - търговията с наркотици и проституцията.  По-развалената и деградирала част от рап слушащите се движат на компании и се мразят едни други. Мразят се рапъри с други рапъри, дори само заради това, че са от другата част на града. На рап концертите постоянно има сбивания, убийства и нещастни инциденти (в България е станал нарицателен инцидентът в Индиго, въпреки че от тогава насам е имало десетки подобни на други рап изпълнения). Някои рап изпълнители направо ги убиват на сцената, всяка година има много подобни случаи по света. За слушащите хип-хоп, както и R n B от по-ново време са характерни бисексуалността и хомосексуалността (при мъжете 50%, при жените 70%), но за рапър няма ограничения дали ще обърне резбата на 20-25, може и на 35-40 г.


image

Дори женени рапъри обръщат резбата по на 35-40 г. и бившите им жени са посрамени. Ако имат деца - бащите им са гейове. На снимката "булката" е рапъра Ce Lo Green, който по-рано е имал жена.
http://ernest.blog.bg/muzika/2016/03/09/prikritiiat-satanizym-pri-beyonce-riana-jay-z-eminem-i-dr.1435889
http://ernest.blog.bg/muzika/2016/05/12/modata-v-rapa-myjete-veche-s-poli-i-rokli-rezbata-napolovina.1450995
image

Еminem
image

Гей-рапърът ASAP представя на подиум "мъжки" рокли за рапъри

За съвременния R"n B са характерни лесбийството и женската бисексуалност. Много от R "n B певиците са бисексуални. 

image

Извратената Риана, която прави стриптийз по баровете и дискотеките и събира хора около нея, а от известно време много е увлечена по лесбийството. В някои от клиповете си рекламира не само лесбийството, но и лесбийски садомазохизъм. На снимката е с лесбийката Кейт Мос.

image

Rihanna се целува с R n B певицата, отявлена лесбийка Katy Perry
 image
Риана в клипа Te amo (Обичам те) посветен на лесбийството. - Могат спокойно да я поканят заедно с Beyonce (бисексуална) и Jay Z (бисексуален) на някой гей парад.
Преди около 7-8 г. излизат вицовете за емота, а от известно време поради неморалността и уродливостта в хип-хопа и за рапъри. В тази музика няма такова нещо, като любов, а в някои държави, като България дори хората в тези среди вече от около 15 г. не се женят, но карат на временни "приятелки" или "приятели" или за по една вечер с различни, a и бисексуалността, която е по-разпространена сред женската част. Наскоро направено социологическо проучване и посочено в новините на 28 септември 2017 г. заявява, че слушащите рап и R n B са психопати. Оказва се, че няколко различни изследвания стигат до абсолютно същите изводи и заключения. (Рапът е стар стил. Възниква в негърското гето Бронкс около 1974 г., където много от жителите са замесени в престъпността - търговия с наркотици, оръжие, проститутки и т.н.)
Малко вицове:

Баща рапър хванал сина си рапър с още двама.
-А бе тате, аз още не съм гей.
-Ти нали си имаше приятелка?
-Да бе тате. Тя не знае. Аз исках след първия да опитам една тройка да видя какво е "мъжката любов".

Питат рапър какво е любов.

-Да бъдеш с две жени.
-А какво е голяма любов?
-Да удариш и по нещо мъжко, без приятелката ти да разбере.

Рапър се обажда на негова позната рапърка.
- Хващай едно такси и веднага идвай. Аз ще платя таксито.
-Ама ти ще искаш да ме **eш.
-А, не бе.
-Ми аз тогава защо да идвам?

Момиче хваща приятеля си рапър да й изневерява и се ядосва, а той спокойно:
-Какво се косиш, ела да направим тройка.

Двама бащи си говорят. Сина на единия чалгар, на другия рапър.
-Моя казва, че не искал да се жени.
-А пък моя е по-нормален, щял да вдига сватба, като Азис.

Девизът на чалгарките:
- С курвалък и до Цариград се стига.

Двама малки рапъра си играят. По някое време баба им от другата стая се провиква:
-На какво си играете?
-На ти ли ми бръкна в задника или аз сам си бръкнах.
-А, добре. Аз помислих да не си серете пак в устите, че в акото има микроби.

Рапър влязал в тоалетната, ама нещо бравата не работела, както трябва и се запецнала. Не можел да я отвори и започнал да псува, като луд. След 15-20 минути все пак успял да я отвори и гледа баща си в кухнята и започнал да му се оплаква. Като чул всичко бащата казал:
- А бе чух те, ама помислих, че пееш някаква нова песен.

Рапър си хваща приятелка. Някаква по-посредствена и развалена-обща и баща му му казва:
-Много яка мацка си си хванал.
-Знам тате. Половината клас са я минали и всички така казват.

Момиче слушаща рап и RnB си хваща приятел рапър и баща й рапър я пита:
-Бисексуален ли е?
-Не знам.
-А може ли да го пробвам?
-Какво пък толкова, нали остава в семейството.

Двама бащи рапъри си говорят. На единия дъщеря му се движи в рап компании. Съвсем я изтървали и не я възпитали.
-Моята дъщеря много я харесват.
-Чух, че от тази седмица при нея е с предварителни записвания с кой ще излиза и ще се среща.
-Ами добрите вести бързо се разнасят. (гордее се бащата)
-А, бе барем да започне да им взима такса?
-Всяко нещо с времето си.
-Да взема и аз да се включа? Нали няма да се разсърдиш?
-То толкоз народ са я минали, че един повече или по-малко...
-А ти минал ли си я?
-Не за сега, ама с майка й се оправят.

Две млади жени, познати си говорят. Едната живее с рапър, другата с рокаджия. Тази, която е с рапъра, извратена се хвали:
-Миналата седмица моя ме води на суинг парти (извратен секс със смяна на партньори по двойки), а тази седмица ще спретнем оргия с 10-15 души.
-Твоя те води на тези неща, понеже сам не може да те оправи. Оня ден с моя правихме секс два часа пълна програма.

Умрял рапър на 19-20 г. и съучениците му на гробищата.
-Колко яко дърпаше гюрука. (в превод - колко здраво пушел марихуана)
-Кога ще свърши това погребение, че да дръпнем малко?
Гаджето му:
-Как пък взе, че умря. Сега ще трябва да си търся нов дилър.

Рапър си хванал приятелка и си говори с негов приятел, кога ще я пусне да проституира.
-Техните имат пари. Ще трябва да изчакам още два-три месеца, докато е готова.
-Може ли преди това да я мина?
-Нямаш проблеми, ама все едно, че не знам.


За чалга музиката имаща регионален характер, разпространена единствено на балканите е добре известно, че всички или почти всички певици спят с техните мениджъри и продуценти, а повечето и проституират срещу високи такси. И тази музика е разпространена предимно сред ниско интелектуалната част от населението, понякога наричана "циганска музика4". 

Така в гръндж музиката до някаква степен може да се приеме, че са разпространени самоубийствата и лошият, небрежен стил на обличане и безцелен начин на живот. По време на грънджа се популяризират пускането на бради, бради с вързани топчета или плитки, носенето на разпуснати дрехи, пуловери, плетени вълнени шапки (Сиатъл се намира на север, където поне половин година е студено). Повечето от музикантите, за разлика от хард рока, метъла и глема носят къси коси5. Въобще начин на обличане на под средно ниво за в Америка. Грънджът умира към края на 90-те. В някои страни нито този стил, нито другите музикални нередности, като ну бриид никога не намират широка поддръжка и не се слушат.
Докато почти цялата рок музика е колектъбъл и има колекционери и се срещат и албуми имащи висока стойност, то единствено грънджът и ну бриид нямат стойност. Дискове с гръндж не могат да се продадат дори и по 1$, след като излязат от магазин. В наше време единствено евър грийна, грънджа и дискотечните стилове нямат стойност. Преди две години примерно в Европа цените на цялата музика, която не е рок изгубва стойността си и цената й е една трета от тази на рок музиката.

Известно е, че на 19 май 1990 г. гръндж музикантът Андрю Уд от Mother Love Bomb се самоубил в същата стая в която се намирал Крис Корнел взимайки свръхдоза. Oбстоятелствата около смъртта на Корнел не са много ясни. Първоначално съобщават, че е умрял. После казват, че се е самоубил и го намерили на земята в хотелската стая обесен. А при това не е имал кръв около врата - ами когато се беси жив човек все някаква кръв има около мястото на примката на кожата, а като се прави имитация - няма събрана подкожна кръв около мястото на въжето. При това Крис Корнел от няколко години се страхувал от възможността да го убият. Имал е заплахи. А при това в продължение на 4 години се е съдил с бившата си жена. Но по този въпрос предстои експертите да се изказват, а аз да обясня нещо друго...
Някои текстове оказват влияние върху слушателите или и изпълнителите. Някои за радост и благословение, както примерно се среща в стила AOR, a други за проклетия и самопроклетия. Това е тема, която обяснявам във втора глава на книгата "Разбуленото лице на рока и метъла" озаглавена "Въздействието на музиката" и препоръчвам да прочетат всички, които искат да научат повече по темата. Последните две песни, които Крис Корнел изпълнил на концерта преди да се самоубие са на Led Zeppelin6. Едната от тях се казва My time of Dyin (Moeто време на умиране). Не е ли странно? Какво стечение на обстоятелствата, а? Там е работата, че прекалено често при различни инциденти се случват подобни неща. 
Kaкто писах още в първоначалния вариант на статията преди три месеца за различните стилове са характерни и често срещани различни неща. При някои от грозните музикални стилове, като гръндж и ну бриид (нео метъл), които са окачествявани от музикалните разбирачи като "грънджосване" са характерни грозното и тенденцията към самоубийствата. На 20 юли, на рождения ден на Корнел се самоубива Честър Бенингтън - вокалист от ну бриид групата Linking Park. Да ви учудва нещо? Мен никак!

image

Грозният вокалист от Linking Park


Тази статия е, единствено с цел разобличение и поука. Изборът на музика е въпрос, както на музикална култура, личен избор, предпочитание, така и на вродено вътрешно усещане, а също и на взимане на решение и на отсявка какво да слуша и какво да не слуша даден човек. Всеки отговаря сам за себе си!

-----------------------------------------------------
1 Nirvana са първата група излязла от сиатълския ъндърграунд, които специално са избрани от продуцентите да направят пробив. От голямо значение е, че албумът им Never Mind е специално изпипан в студиото от продуцентите. Албумът Never Mind излиза на пазара на 24 септември 1991 г. Преди него групата има албум озаглавен Bleach от 1989 г., на който никой не е обърнал внимание. Но продуцентите им казват как и какво да свирят и така групата пожънва продуцентски успех. Nirvana спечелват популярност благодарение на факта, че са предгрупа по време на световното турне на Metallica, което е невероятна реклама и стотици хиляди фенове успяват да ги чуят. Вокалистът Кърт Кобейн, който е бунтар по някое време отказва да слуша продуцентите и да им играе по свирката и групата отново изпадва, а той увеличил взимането на наркотици и става жертва на това. Има твърдения, че Кърт Кобейн пишел музиката в странно състояние, когато бил под въздействието на наркотици.  https://www.youtube.com/watch?v=n6P0SitRwy8
2 Групата Нирвана е добър пример за безпътен и празен младежки живот отразяващ празнота и скука запълвани с наркотици. На 5 април 1994 г. Кобейн се самоубива застрелвайки се с ловна пушка в главата. Носят се неясни слухове, че може би самоубийството на Кърт Кобейн не е самоубийство и в това да има пръст Къртни Лав и издателските компании, но нищо сигурно. Казват че едва последните три месеца Кобейн е преминал на по-силни наркотици. Не е много ясна и половата идентичност на Кърт Кобейн. Кaтo тийнейджър Кобейн е залавян да пише надписи по стените в подкрепа на гейовете.
3 През 1993 г. големите (мейджър) звукозаписни компании в САЩ отказват да записват и издават хиляди, на само преди няколко години многообещаващи групи с добри музиканти. Клиповете им не се пускат по МТV и са изцяло изолирани от музикалната индустрия и хиляди групи и музиканти в Америка са с разбити музикални мечти и кариери. (Щастлив съм, че не съм живял в Америка през 90-те.) След падането на комунистическите режими в соц блока в началото на 90-те САЩ вече не е добро място за емигрантите. Успява един от 20 души (успяват предимно хора с добри професии или образование, другите работят за по 2-3 000$, като разходите са такива все едно в България да живеят с по 700-800 лв). Примерно в Лос Анжелис в началото на 90-те (1992-1994 г.) е имало около 50-тина българи, които не са можели да съберат пари, за да се върнат в България и са се срамували да пишат на роднините си в България да им изпратят пари за билети, за да се върнат. Американците казват, че в САЩ било най-добре през 70-те.
Америка през 90-те става за посмешище, пример за манипулиране* на музикалния бизнес и промиване на мозъци. В края на 90-те по време на едно състезание AIR Guitar Contest - за имитатори, които не могат да свирят в Лос Анжелис за спечелилият състезанието музикалните критици отбелязват: "като се има предвид изключително ниското ниво на съвременните музиканти в рок групите спечелилият в състезанието може да влезе в някоя група". 
Известно е и наглото изказване на Ричард Салант от CBS, член на различни тайни общества:
"Нашата работа е да дадем на хората, не това, което те искат, но това, което ние решим, че им трябва."

* Не съм сигурен как се казва стилът на Royal Blood, вероятно комбинация между стонер и малко груув, но никак не ми харесват. Между другото в Сиатъл има макар и малко хубави групи (не всичко е гръндж), дори великият и всепризнат китарист Джими Хендрикс е от Сиатъл. Въпреки че наистина десетки хиляди групи и музиканти са прецакани от мегакомпаниите в музикалната индустрия през 90-те след 1992 г. и като цяло това е най-лошото време за рок музиката, на мен сиатълския гръндж нищо не ми е убивал (точно обратното - грънджа умря без да съм чул и един гръндж албум), аз имах голям късмет (между другото съм продал и около 500 диска гръндж втората половина на 90-те, без да ги слушам). С налагането на грънджа фирмите за търговия на едро на някои места падат неимоверно цените на едро на дискове на AOR и глем групите (музиката, която аз обичам) за 5-6 години. Аз внасях от САЩ такива албуми и понякога ги купувах буквално за жълти стотинки и ги продавах не на двойни или тройни цени но с 1000 и дори 2 000% печалба. Просто за мен бе невероятен късмет, че малоумниците бяха свалили цените, а аз имах пазар и също можех евтино да си попълвам колекцията. За мен вероятно е бил най-добрият период в живота ми до момента от гледна точка на бизнес с музика. Ето и един друг пример. През 1999 г. отивам в Берлин и в един магазин на WOM (Word Of Music - скъпа верига) имаше разпродажба на 5 CD комплекти за 0.99 и имаше по 1-2 глема в тях - ами само кутийките струват повече тук, а единият от албумите в момента върви между 8-12 $ на старо от колекция. През втората половина на 90-те за развлечение и забавление водех в местните радиостанции предавания за AOR музика и някои влюбени красиви тийнейджърки буквално ме преследваха включително в радиото и в къщи по време на всяко предаване.

image

Ето ме и мен eйоуар-глемър около 1997 г. (същият съм си)

image

Снимка с книгите ми от юли 2016 г., включително и тази за рок и метъл музиката - Разбуленото лице на рока и метъла

Когато се манипулира музикалния бизнес с посредствени и слаби музиканти следва: първо - музикантите и групите сключват лесно неизгодни договори и получават малко, малки проценти, тъй като те са наясно, че не са велики виртуози или създатели на хитови песни и ако не им се предложи подобен шанс, при никакви други обстоятелства не могат да станат известни и слушаеми, второ (което е по-важно) въвеждат се желани от манипулаторите влияния и тенденции (примерно роклите и полите за "мъже" в рапа или сменянето на пола и самоубийствата в емо) имащи възможност да въздействат за промяна (деградирането) на обществото.

Тъй като пънка и хардкора са най-трудни за манипулиране в края на 90-те манипулиращите музикалната индустрия в Америка се опитват да създадат хибрид смесващ пънк с алтернатив с представители, като Greenday и Offspring, които да контролират и да превърнат в комерс. Въпреки частичната комерсиалност резултатът е, че пънкът започва по-масово да се слуша, а пънкарите не ги приемат и пънк групите мразят подобни предатели на пънк идеята и след няколко години контрольорите се отказват от неуспешния опит. Рудолф Джулиани, кметът на Ню Йорк преди има - няма десетина години се опита да забрани хардкора в града, но не успя. Над 10 000 хардкора се вдигнаха и демонстрираха и рушаха каквото им падне.
От края на 90-те и началото на новия век някои музиканти и групи използвайки компютърни програми започват сами в домашни условия да записват свои албуми. Така се появява понятието Do It Yourself (Направи си сам), което по-специално и масово е разпространено в пънка и хардкора. Групи записващи по подобен начин и разпространяващи си свободно (безплатно) музиката не могат да бъдат манипулирани.

В началото на новия век топ музиканти виждайки плачевното състояние на нещата в музикалния бизнес в САЩ създават музикална организация, чиято цел е да научат новото поколение на слушане и свирене на правилна музика. Сред дейностите са посещаването на училища от страна на видни музиканти и запознаването на подрастващите с музика. Създавани са групи от деца и тийнейджъри под ръководството на именити музиканти. Можете да си напишете в Youtube
Enter Sandman - Callum The Heavy Metal Kid и ще видите какво свирят децата в чужбина.

В Европа, въпреки че не е същото на места има отражения, но след изминаването на десетилетие доста се отличава от Америка.
В Германия държавната политиката е всяка група да може да запише албум и да бъде издаден и голям брой групи траш, хеви метъл, пауър метъл през този период издават албуми. Неслучайно именно в Европа през 90-те се появява модата на пауър метъла. В Скандинавия през периода 1991-1994 г. е бумът на дет метъла. В Япония, за чиито издания на CD групите специално записват допълнителни песни и отиват на концерти заради честта да се покажат пред японската реномирана слушателска аудитория никога не стават популярни такива стилове, като гръндж, ну бриид, груув, дет метъл, металкор, стонър и др. В България най-популярната група през втората половина на 90-те стават БТР (свирещи Hard "n Heavy).

С идването на епохата на интернет и появата на Youtube от около 8-9 г. насам нещата започват да се променят. Групите започват да имат равен шанс в интернет пространството и се вижда много ясно, какво харесват хората и се слуша. От цялата съществуваща рок и метъл музика най-много се гледа и се харесва глем метъла. Някои глем клипове са гледани по 700-800 милиона пъти. Примерно песента November Rain на глем групата Guns n Roses има доста версии в Youtube. Една от тях е гледана над 890 милиона пъти. (линкът към нея е в поста ми за глем метъла) Подобен прецедент няма в никой друг музикален стил!

В наше време вече повечето музика в стилове, като Hard "n Heavy, AOR и глем метъл се свирят от любов към музиката, понеже хората наистина харесват тази музика.

В момента в Европа има три големи AOR Glam Metal фестивала и още поне 50-тина по-малки с участието на по няколко АОR и Glam Metal групи. Има нова вълна, както на AOR, така и на Glam Metal и само през последните 3-4 години са възникнали около 1000 групи.

Към този момент музиката в Европа може да бъде разделена на три основни сектора: 1 немузикантски гей-лесбо стилове (където % на наркоманите и обратните е най-висок, в някои държави, като Германия и Холандия до около 35-40%, това не засяга единствено една нация - Полша*, най-вярващата нация в Европа, където 80 или повече % са вярващи и тези музики са нещо второстепенно в живота на хората) - дискотечни стилове, рап, R n B, електроника**. 2 Тежки метъл стилове - блек, готик (в Германия си имат готик фестивал), специално за Германия - траш (имат около 50 действащи групи), пауър метъл, фолк метъл, епик метъл. 3 Мелодични стилове - Hard n Heavy,  AOR и Glam Metal. Освен тези трите съществува и прогресив рок сцена в 4 държави. 

* Това се забелязва в почти всички стилове, дори в детметъла. (В една 40 милионна държава има хора, които да слушат всякакви стилове. Сред обикновените хора вероятно най-много се слушат класически рок и хард ънд хеви, като Deep Purple, Pink Floyd, Scorpions и полски групи.). Когато сатанинската детметъл група Deicide са на концерт в Полша вокалистът Глен Бентън, който има жигосан обърнат кръст на челото се страхувал да не го убият феновете. Имал заплахи. Те музиката примерно я харесват, тези които слушат дет метъл, ама не им харесват сатанизма и сатанинските му изявления. Да си изкара там песните и много да не парадира със сатанизма!

** Малко известен факт е, че повечето от електрониката и дискотечните стилове са спонсорирани от сатанински организации. Една от причините (освен скритите подсъзнателни послания вкарвани в музиката) е, че при слушането на тези стилове мозъкът се настройва и е лесен за манипулиране и внушения. Дискотечната музика е една от най-силно демонизираните. Тя произлиза от африканските кандомбле, сантерия, жира и вуду ритуали на обладаване от демони. Предимно по-развалената част от хората с по-слаб морал, които не различават правилно от неправилно и добро от зло ходи по дискотеки. Похвална е инициативата на вицепремиера Валери Симеонов (любима група са му Uriah Heep).

4 През XIX  век в големите градове на Отоманската империя по кръчмите с ниска репутация, където се събират хора със съмнителен морал се появява музика свирена предимно от цигански музиканти, представляваща комбинация от цигански, турски и балкански елементи наречена чалга, а музикантите чалгаджии. За сравнение желаещите могат да чуят записите на музикалния ансамбъл Ansambl Calgija oт 1970 г. (много години преди появата на съвременната чалга) от бивша Югославия. Произходът на турската дума чалга - свирня за пари е от арабски от думата шалга. Чалгата е както проява на лош вкус и неморалност, така и на циганеене и турчеене. Поне 80% от текстовете са неморални, почти всички чалга певици са и проститутки, чиито тарифи са добре известни, за да запишат албум трябва да попреспят с някого, а да не забравяме и гей сватбата на Азис (бисексуален, роден в затвора от майка престъпничка) с Китаеца. Дори продуцентът на Азис е двуполов.

image

Азис с Китаеца
Неслучайно доста чужденци се смеят с тази част от българите, които слушат чалга и ги смятат за нещо, като мангали. Покрай чалгата и циганията и понеже циганите все още създават семейства, а българите не (92-93% от мъжете не искат да се женят), в България вече годишно от 200 до над 500 българки до 30 г. се омъжват за цигани и България започва да се превръща в джуревска държава (за сведение на българите, които не си знаят езика - джуревци са поколението, децата от българи и цигани).
image
В наше време по-сериозните наркотици в страната, като кокаин или синтетични глупости с различни имена са разпространени най-вече сред чалгарите и рейвърите на рейв партитата и дискотеките. Доколкото са ми разказвали хора живели през онова време въобще наркотиците в България започват да навлизат и да се разпространяват в чалга мутренските среди през 1991-1992 г. Така, че за навлизането на наркотиците в страната е виновна чалгата. В началото повечето от чалгата е насочена към начина на забавление на мутрите и за тях се пеят някои от песните. Примерно песента "Тигре, Тигре имаш ли пари?" е написана за някакъв мафиот, който по-късно го убиват. Добре е още да се има предвид, че чалгатеките произлизат от дискотеките, които са инкубатори на разврат. Дискотеките произлизат от гей клубовете, като една от първите известни дискотеки се появява в Ню Йорк в началото на 70-те. Това е гей клуба 69. Mного от изпълнителите в диско музиката също са гейове. Висок % убийства и изнасилвания стават в дискотеките и около дискотеките.

5 Въпреки че тук-таме някой от грънджовете може и да носи дълга коса (един от 20-30 души), като Крис Корнел, именно от грънджа през 90-те години навлиза скапаната мода към грозното, включително и носенето на къси коси от повечето музиканти. Това е свързано, както с грънджа, така и с ну метъла (рап метъл). В някакъв момент направо на грозното не само, че се набляга, но и започва да се счита за красиво, а на красивото да не се обръща внимание и това се отрaзява и на жените, като се популяризират грозноватите и грозно облечените, а другите са в сянка. Така в края на 90-те се появява термина Hair Rock (Roк с коса) за музикантите от Glam, AOR, и Hard n" Heavy, които са с дълги коси, а един от синонимите за Glam Metal става Hair Metal. Периодът на 90-те, след 1992 г. се счита за най-лошият в цялата рок музиката. Много групи направо спират да издават албуми, като се чудят какво да правят или издават на дълги периоди и е пълно със слаби албуми (особено що се отнася до вече известни групи).
6 Китаристът Джими Пейдж от Led Zeppelin е член на окултната сатанинска секта Златната зора (Golden Dawn) още от 16 годишен. Отваря в Лондон магазин за книги за магия и окултизъм. Сам издирва книги за сатанизъм от цял свят на всякакви езици. Купил е дори къщата на най-изявения и известен сатанист на ХХ век - Алистър Кроули имала печална история и дори й посвещава песен. Някои от текстовете на групата са завоалирани, а има и не малко със скрити сатанински съобщения.   http://ernest.blog.bg/muzika/2012/07/19/kakvo-predstavliava-syvremennata-muzikalna-kultura-rok-metyl.980740     









Тагове:   chris cornell,


Гласувай:
1
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ernest
Категория: История
Прочетен: 1269628
Постинги: 431
Коментари: 867
Гласове: 854
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930