Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2012 19:23 - Няколко думи за любовта
Автор: ernest Категория: Други   
Прочетен: 1949 Коментари: 0 Гласове:
4

Последна промяна: 04.03.2012 09:35


Преди няколко дни различни хора бяха под еуфорията за празнуване на любовта. Но денят (14 февруари) отмина и свързаната с него традиция се изпари. Умишлено пиша този кратък материал няколко дни по-късно. Сами можете да установите как за повечето хора, които само преди няколко дни са "празнували" любовта, тя вече не е важен обект на техния живот. За истинската любов, обаче няма нито ден, нито месец. Относно така наречения празник на св. Валентин вече съм написал два материала и нямам намерение да се повтарям. Това е езически празник в чест на богинята Юнона, който е част от няколкодневен фестивал посветен на мъртвите наричан Паренталия. На всичкото отгоре преди повече от 30-години самата римокатолическа църква се отрича от чисто митологичния св. Валентин.

Господ е дал любовта и способността човек да може да се влюбва, като целта е мъжът и жената да станат семейство и да имат набожно потомство. В Библията има цяла книга посветена на любовта и това е Песен на песните, представляваща в по-голямата част диалог между двама влюбени.

"Дори и много води не могат да угасят любовта, нито порои да я потопят." (Песен на Песните 8:7)

"Нека ме целуне с целувките на устата си - защото любовта ти е по-добра от  виното." (Песен на Песните 1:2)

Текстът в книгата Песен на песните е разделен на диалози между Соломон, сунамката и ерусалимските дъщери. Включвам и един по-дългъг пасаж от текста на пета глава с думите на сунамкта:

"Аз спях, но сърцето ми беше будно;
И ето гласът на възлюбения ми; той хлопна и казва:
Отвори ми, сестро моя, любезна моя!
Гълъбице моя, съвършена моя;
Защото главата ми се напълни с роса,
Косите ми с нощни капки.
 Но аз си рекох: Съблякох дрехата си, - как да я облека?
Умих нозете си, - как да ги окалям?
 Възлюбеният ми провря ръката си през дупката на вратата;
И сърцето ми се смути за него.
 Аз станах да отворя на възлюбения си;
И от ръцете ми капеше смирна,
И от пръстите ми плавка смирна,
Върху дръжките на ключалката.
 Отворих на възлюбения си;
Но възлюбеният ми беше се оттеглил, отишъл бе.
Извиках: Душата ми ослабваше когато ми говореше!
Потърсих го, но не го намерих;
Повиках го, но не ми отговори.
 Намериха ме стражарите, които обхождат града,
Биха ме, раниха ме;
Пазачите на стените ми отнеха мантията.
 Заклевам ви, ерусалимски дъщери, ако намерите възлюбения ми, - то що?
Кажете му, че съм ранена от любов."

(Песен на песните 5:2-8)


За всички, които биха желали да научат повече за произхода на празника "св. Валентин" или сватбените церемонии в древността и днес ще препоръчам книгата ми "Лъжата за св. Валентин. Поглед назад към произхода на брачните церемонии и сватбените тържества".
 

image



Тагове:   любов,   Св Валентин,


Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ernest
Категория: История
Прочетен: 2673053
Постинги: 576
Коментари: 1166
Гласове: 1228
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930