Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.04.2013 11:11 - Открийте разликите, манипулациите на християнските (библейските) филми - 4, "Десетте Божии заповеди" първа част
Автор: ernest Категория: Други   
Прочетен: 6482 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 11.03.2014 19:25


В днешния постинг ще разгледам суперпродукцията "Десетте Божии заповеди" от 1956 г. Този филм е един от филмите донесли най-големи приходи в Холивуд. Според официалните данни печалбите са над 65 милиона долара, което се равнява на над 1 милиард съвременни долара.

Както вече съм казвал всички библейски филми са еретични и в тях е пълно с допълнителни елементи, които включват хитро вкарани езически манипулации и има разминавания между написаното в Библията и това, което се вижда на екрана. Тъй като много от пишман християните не си четат достатъчно библиите и не ги познават добре, по този начин се опитват да осъществят контрол над съзнанието им и тези хора, които харесват библейските филми са жертви. В това отношение филма "Десетте Божии заповеди" е направо изумителен. Тази псевдо-библейска екранизация се състои от две части общо три часа и 39 минути. Първата е с дължина два часа и петнайсет минути и днес ще се заема с нея. От всичките 2 часа и 15 минути в този филм направен в приключенско-драматичен жанр има не повече от 3-4 минути, които наистина са по Библията. А общо в двете части от повече от 3 часа и половина няма и 7 минути чисто по Библията. Всичко останало са измислици и преиначавания. Приключенските филми са едни от любимите ми, но "Десетте Божии заповеди" е манипулативен боклук създаден според всички правила на приключенския жанр. Предпочитам да гледам приключенски филми от различни суб жанрове, като приключенски-шпаги (swashbuckler): All for Love (St. Ives) (1998), Chavalier de Pardallian (1962), Le Capitaine Fracasse (1961), Scarmouche (всички версии), Le Bossu (1959), приказно-приключенски: Adventures of Haji Baba (1954), Ali Baba (2007), средновековно и рицарско-приключенски: The flame and the arrow, King Richard and the crusades (1954), Le miracle des loups (1961), Gerusalemme liberata (The Mighty Crusaders) (1958), Kingdom of Heaven (2005), приключения със сарацини и араби: La scimitarra del sarraceno (1959), The Golden Blade (1953), приратско-приключенски: Il corsaro nero (версията с Кабир Беди от 1976), Morgan il pirata (1960, Steve Reeves), Les Pirates de la cote (1960), The Lion of st. Mark (1963), I Pirati dell" isola verde (Пиратите на зеления остров) (1970), The Crimson Pirate (1952), Cairibi (1999), любовно-приключенски: Paradise (1982), Romancing the stone (1984), островно приключенски: Swiss family Robinson, Stranded, Six days seven nights, острови-съкровища: Fool"s gold (2008), Shipwrecked (1990), уестърн-приключенски: филмите за Винету, Mackenna"s Gold (1969), световно известните приключенски класики: King Solomon"s Mines (1985), Indiana Jones and the Last Crusade, Raiders of the Lost Ark, филмите за Zorro, но не и библейски филми. На всичкото отгоре филма "Десетте Божии заповеди" е прекалено дълъг и ми отне повече от три дни да го изгледам, да направя снимки и от тях да избера за илюстрациите и да напиша материала за двата постинга. Колкото и да съм гледал в интернет не съм срещнал нито едно, ама съмсем малко споменаване от някого, който да каже нещо притив "библейските филми" или да каже истината, че те не са по Библията. Като че ли всички са с промити мозъци и никой не обръща внимание, но въпросът е много сериозен и изисква все някой да го направи.

 Тъй като филма е "творение" на Парамаунт пикчърс той започва направо с окултната емблема на фирмата състояща се от 22 магьоснически пентаграми в кръг.

image

  Окултното лого на Парамаунт пикчърс с пентаграмите от филма

Да разгледаме някои от артистите участвали в "Десетте Божии заповеди":
 
Главната роля на Моисей се играе от актьора Charlton Heston, който е 33 степен масон и заемал най-високата степен в масонството "Soverign Grand Inspector General". Той участва в главната роля на още един "християнски" филм - Ben-Hur oт 1959 г.

Ролята на фараона Рамзес Втори е изпълнявана от Юл Бренан. Руски евреин, в България известен от главната роля в класическия уестърн "Великолепната седморка". Юл Бренан е роден под името Юлий Борисович Бринер и е от руско, швейцарски, борятски и еврейски произход. За филма "Десетте Божии заповеди" той получава награда за най-добър национален актьор.

Ролята на Dathan - евреин главен надзирател на евреите във филма се играе от Edward G. Robinson, който е румънски евреин с истинско име Emanuel Goldenberg масон по Шотландския ритуал. (Датан се споменава в книгата Числа 16 глава) 

В ролята на Bithiah - дъщерята на фараона е Nina Foch. Нейният първи съпруг, за когото се омъжва през 1954 г. е James R. Lipton от еврейски произход (баща му е полски евреин Lawrence Lipton).   

Първата неточност и манипулация започва веднага след започването на филма. В Библията пише, че евреите много се размножили и това карало египтяните да се гнусят от тях. А след това фараона решил да намали броя на момчетата като заповядал на бабите, които помагали при раждането на деца да убиват всяко момче, а да оставят само момиченцата:

"Но колкото повече ги измъчваха, толкова повече те се размножаваха и се разширяваха, така че египтяните се отвращаваха от израилтяните." (Изход 1:12)

"Египетският цар заповяда на бабите, които бабуваха на еврейки и от които едната се казваше Шифра, а другата Фуа, и (им) рече: кога бабувате на еврейки, гледайте при раждането: ако е момче, убивайте го, ако е момиче, нека живее. Но бабите се бояха от Бога и не правеха тъй, както им поръчваше египетският цар, и оставяха момчетата живи. Тогава египетският цар повика бабите и им рече: защо тъй правите, че оставяте момчетата живи? Бабите отговориха на фараона: еврейските жени не са като египетските: те са здрави, и преди още да отиде бабата при тях, раждат. Поради това Бог даваше добро на бабите, а народът се множеше и твърде се усилваше. И понеже бабите се бояха от Бога, Той правеше да преуспяват домовете им.
Тогава фараонът заповяда на целия си народ, като каза: всяко новородено (у евреите) момче хвърляйте в реката, а всяко момиче оставяйте живо." (Изход 1:15-22)

За филма обаче е доизмислена окултна история, според която първосвещеника съобщава на фараона определян за Рамзес I, че египетските астролози са видели звезда и се е родил спасител на евреите, за когото имало предсказание (според Библията няма такова нещо) и следва да се вземе решение какво да се прави.

Първосвещеникът: "Божествени1, миналата нощ нашите астролози видяха зла звезда да влиза в стаята на една египетска къща."

Фараонът пита: "Война ли означава това?" 

Военноначалникът: "Коя нация би се осмелила да се изправи на война срещу нас?"

Първосвещеникът: "Връгът, от който трябва да се страхуваме е в сърцето на Египет."

Фараонът надига глава и пита: "Какво?"

Първосвещеникът: " Еврейските роби по земите на Гошен."

Фараонът: "Преброявам (оценям) враговете си по мечовете им, а не по веригите им, първосвещенико."

Първосвещеникът: "И преди веригите са били разтопявани, за да се направят мечове, Божествений. Сред тези роби има предсказание, че ще се появи спасител и ще ги спаси от робството. Звездата обяви раждането му."

Военноначалникът: "Нека тогава евреите да умрат."

Фараонът: "Робите са богатство, командире. Колкото повече роби имаме, толкова повече тухли правим."

Военноначалникът: "Предпочитам да виждам по-малко тухли и по-малко евреи в Гошен. Това е нашата източна порта"

Първосвещеникът: "След като това дете е сред техните новородени, тогава нека само новородените да умрат."

Фараонът: "Всяко мъжко новородено еврейче ще умре. Така ще бъде написано. Така ще бъде направено."

Във филма дори е показано как войн намушква пеленаче и избърсва кръвта от меча си, но според Библията не е имало такова нещо. Просто фараонът е заповядал на двете жени, които са израждали децата, без египтяните да им се месят. Едва след като вижда, че те не са убивали малките, заповядва на египтяните да хвърлят момчетата в реката, а не да са заколвани от войниците му, както във филма:

"Защо правите това та оставяте живи мъжките деца?
 И бабите казаха на Фараона: Понеже еврейките не са като египтянките; защото са пъргави и раждат преди да дойдат бабите при тях.
 Затова Бог правеше добро на бабите. А людете се размножаваха и засилваха твърде много. И понеже бабите се бояха от Бога, Той им направи домове. Тогава Фараона заръча на всичките си люде, като каза: Всеки син, който се роди на евреите, хвърляйте го в Нил {Еврейски: Реката.}, а всяка дъщеря оставяйте жива." (Изход 1:18-22)

image

   Войн, който си избърсва меча 

Следващото разминаване е когато майката на Моисей го пуска по течението на реката (Нил). Сестричката2 на Моисей казва на майка си: "Но мамо, ние дори не сме му дали име", тя отговаря: "Господ ще му даде име" и пуска коша по течението на Нил.  Докато в Библията пише, че го сложила между тръстиките:

"тури детето в него и го положи в тръстиката при брега на реката." (Изход 2:3)

image

    Майката и сестрата на Моисей, майка му току-що е бутнала коша в реката
 

Според Библията също дъщерята на фараона влязла да се изкъпе и видяла коша с детето, но във филма тя вижда нещо да се носи по течението на реката и казва на приятелките си (според Библията са нейни слугини) които са с нея: "Вижте тук има нещо", а една от приятелките й дори пита: "Сигурна ли си, че не е крокодил?"

image

    Приятелките на дъщерята на фараона

След като фараоновата дъщеря отваря коша и вижда, че е бебе, една от приятелките я пита какво е открила, а тя отговаря лъжейки: "Само преминаващ по течението празен кош". След това тя казва, че иска да е сама и нейната слугиня Мемнет разгонва момичетата. Тогава фараоновата дъщеря изкарва детето с коша и го показва на слугинята си. Но според Библията е на обратно. Фараоновата дъщеря, след като вижда коша изпраща слугинята си да изкара детето с коша: 

"И Фараоновата дъщеря слезе да се окъпе в реката, а слугините й ходеха по брега на реката; и когато съгледа ковчежеца в тръстиката, тя прати слугинята си да го донесе." (Изход 2:5)

image

  Принцесата намира движещия се по течението на реката кош

Когато фараоновата дъщеря изкарва коша, прислужницата я пита какво е това и тя отговаря: "Отговорът на молитвите ми!" и после продължава: "Молех се за син..."

С този допълнителен измислен разговор между нея и слугинята й се цели гледащите филма да останат с впечатлението, че езическите богове отговарят на молитвите на поклонниците си.

     
Обикновено в такива псевдо-библейски продукции използват манипулативно любовта или като украса към такъв филм има по някоя любовна сцена, която отсъства в Библията. Такава разбира се виждаме и тук. Моисей има любовна връзка с принцеса Nefertari и дори има намерение да се ожени за нея. Като принцеса се очаква тя да се омъжи за този, който ще стане следващия фараон и тя не се съмнява, че това ще бъде принц Моисей.

image

  Принц Моисей дори си има любима

image

  Дъщерята на фараона, Моисей и Нефертари си говорят за това, че младите ще се оженят

Сред много дългите измислени сцени Моисей дава почивен ден на робите евреи и те го наричат "Ден на Моисей", което е гнусна заигравка с четвъртата Божия заповед. Друг момент е когато прислужницата Мемнет, която е присъствала на изваждането на Моисей от коша разказва на Нефертари, че той не е истински наследник на фараона и тя ще му разкрие, кой наистина е принц Моисей, въпреки че се е заклела пред Бития да пази тайна или в деня когато направи това ще умре. За да не допусне Моисей да бъде разкрит Нефертари я убива, като я бута от балкона. Но кърпата, в която е бил завит като малък Моисей пада на земята и по-късно докато си разговарят с принцесата и ходят из помещението Моисей вижда кърпата, познава, че е еврейска и пита какво е това. В крайна сметка принцесата признава в прегръдките му, че той е дете намерено в реката, а тя от любов по него е убила прислужницата, за да не го издаде на фараона. Това, че някои жени са способни да направят различни неща за да защитят любовта си е факт, а понякога, рядко дори и да убият, но всичко това няма нищо общо с Библията и е грубо преиначаване на библейския разказ.

image

  Нефертари признава в прегръдките на Моисей, че той е детето намерено в реката

 Моисей във филма отива при дъщерята на фараона Бития, показва детската завивка и пита за произхода си, но тя лъже. Той споменава и името на еврейската си майка наречена във филма Йошубел, но Бития казва, че не знае коя е тя. След като Моисей си тръгва Бития отива в жилището на еврейската майка на Моисей и разговаря с нея, като знае, че тя е истинската му майка, но според Библията дъщерята на фараона си няма ни най-малка представа коя е майка му.
 

image

Бития лъже Моисей

image

   Измислената среща между двете майки

 
Според Библията Моисей знае през цялото време, че е от еврейски произход. Той самият докато поотрасне е гледан от майка си, а после осиновен от фараоновата дъщеря. Сестра му отива при фараоновата дъщеря и й предлага да й намери жена, която да кърми бебето:

"Тогава сестрата на детето рече на фараоновата дъщеря: да отида ли да ти повикам жена кърмачка от еврейките, за да ти откърми детето? Фараоновата дъщеря й отговори: иди. Момичето отиде и повика майката на детето. Фараоновата дъщеря й рече: вземи това дете и ми го откърми; ще ти заплатя. Жената взе детето и го кърми. И порасна детето, и тя го заведе при фараоновата дъщеря, и то й стана като син, и нарече тя името му Моисей, защото, казваше, от вода го извадих." (Изход 2:7-10)

Манипулираният филм започва с увертюра и още от самото начало излиза разказвач-конферансие, който започва да говори по темата и преиначава по малко нещата. Това е филмовия директор Cecil Blount DeMille, който казва, че Библията не дава сведения за 30 години от живота на Моисей откакто той бил на около три месеца в коша и, че той научил, че е евреин и убива египтянин. Съжалявам, но такива неща не пише в Библията. Освен това съвсем не става въпрос за 30 години, а за не повече от 15. Фараоновата дъщеря взима да осинови детето, след като е поотраснало, което означава не по-малко от 3-4 годинки.

image

   Встъпителните слова на DeMille в началото на филма

Според Библията Моисей вижда египтянин да бие евреин и го убива, а на другия ден забелязва двама евреи да се карат и когато се опитва да се намеси се оказва, че те знаят за убийството, което е извършил и бяга от Египет при мадиамците. 

"След много време, когато Моисей порасна, излезе при братята си и гледаше теглилата им. И видя някой си египтянин, че биеше един евреин, един от братята му; и като поразгледа насам натам и видя, че няма никой, уби египтянина и го скри в пясъка. На другия ден излезе пак, и ето, двама евреи се карат, и рече на виновния: защо биеш ближния си? А той отвърна: кой те постави началник и съдия над нас? Да не мислиш да ме убиеш, както уби (вчера) египтянина? Моисей се уплаши и си рече: бездруго това нещо се е узнало. И научи се фараонът за това нещо и искаше да погуби Моисея; но Моисей побягна от фараона и се спря в Мадиамската земя и (като дойде в Мадиамската земя) седна при един кладенец." (Изход 2:11-15) 
 
Относно любовта на Моисей - това не е някаква египтянка, а Сепфора дъщерята на Мадиамския жрец, но в Библията не се съдържат подробности по този въпрос. По-късно разбира се Сепфора се появява във филма. Но дори когато шест от дъщерите на мадиамския жрец танцуват, а Сепфора отива по нейно желание да гледа стадото и Моисей трябва да си избере една за своя съпруга отказва да вземе някоя от тях с думите: "...но моето сърце все още е в плен на миналото ми."

image

   Моисей отказва да си избере жена от дъщерите на мадиамския жрец


Моисей отива при Сепфора, която пази стадото и си разговарят и тя го пита за неговата любима в Египет дали е била красива:

"Тя е била много красива, нали? Тази жена от Египет, която е оставила белег върху сърцето ти. Чиято кожа е била като извара. Очите й зелени, като Ливански кедри. Устните й като мед от тамариск. Ръцете й са били меки като гръдта на гълъб. И като вино на желанието е имала във вените си." 

Моисей отговаря: "Да беше красива, като скъпоценен камък."

В отговор на това Сепфора започва да изрежда много прочувствени и силни думи:

"Скъпоценният камък има блестящ огън, но не дава топлина. Нашите ръце не са толкова меки, но те могат да служат, нашите тела не са толкова бели, но са силни. Нашите устни не са напарфюмирани3, но те казват истината. За нас любовта не е изкуство, но е живот за нас. Ние не сме облечени в злато и прекрасен лен, силата и честта са нашите дрехи. Нашите палатки не са залите с колони на Египет, но децата ни играят щастливо пред тях. Можем да ти предложим малко, но ти предлагаме всичко което имаме."

В крайна сметка Моисей казва: "Ти би запълнила празнината на моето сърце." На това Сепфора добавя: "Никога не бих могла да запълня всичко Моисей. Но няма да бъда ревнива от спомените ти."

image

   Сепфора и Моисей се обясняват

И така във филма Моисей е представен като нещастник, който изгубва всичко и дори не обича истински жената, за която се жени. Защо трябваше да пробутат Нефертари? Нефертари или още Нефертари Мерит е била Великата съпруга на фараона Рамзес II. Нефертари се омъжва за Рамзес на 13-годишна възраст, когато той е на 15 години преди още да поеме трона. Името й Нефертари означава "прекрасна другарка", "възлюблена другарка" и още Нефертари Мерит "възлюбена на богинята Мут" -  не на Моисей, но на богинята Мут. Тя е била любимата съпруга на Рамзес II и са запазени данни, че е взимала дейно участие в религиозния и политически живот на Египет. Едва ли трябва да се съмняваме в тяхната любов. В знак на любовта им Рамзес II поръчва издигането на два храма в Абу Симбел. Големият е посветен на него - фараона (син на бога-слънце Ра), а малкия на неговата Велика съпруга Нефертари (превъплъщение на богинята на любовта4 Хатор). Освен това изследователите обръщат внимание на една много важна подробност, като доказателство на любовта им. Това е размера на статуите при храма на Нефертари. Фигурата на Нефертари е със същите размери като на Рамзес II, докато обикновено статуите на съпругите на фараоните стигат едва до коленете на тези на владетелите. Разбира се пред входа на храма на Рамзес II има издигнати четири негови статуи (едната е полу-разрушена при земетресение в древноста) и в краката му по традиция е изобразено неговото семейство. Красавицата Нефертари починала по време на освещаването на нейния храм.
 

image

  Храмовете в Абу Симбел. Левият е на Рамзес II, а десния, който e по-малък е на Нефертари

image

  Храмът на Нефертари, при входа на който има издигнати статуи с еднакъв ръст (33 метра) на Нефертари и Рамзес II 

Разбира се излизането на евреите от египетската земя, което е описано в библейската книга Изход не е станало по времето на Рамзес II. Рамзес II става регент на 14-годишна възраст и поема престола няколко години по-късно докато е тинейджър. Според египетския историк Мането той е владетел в продължение на 66 години и 2 месеца през периода от 1279 пр. Хр. до 1213 пр. Хр. Има доста историческа информация за царуването му и никакво споменаване за евреите. Счита се, че той умира на 90 или 99 години, а според Библията фараонът по времето на Моисей преследва евреите и загива във водите на Червено море. Според Библията синът на фараона е поразен и умира, но от историческите сведения знаем, че Нефертари и Рамзес II имат поне шест деца. Изходът на евреите не е по времето на Рамзес II, а е през хиксоския5 период, за който почти нищо не се пише в египетските писания или много малко, тъй като е считан за срамен.
 
А сега нека да си зададем въпроса: "Кой е филмовият директор Cecil Blount DeMille?" Той е бивш актьор, филмов директор и създател на филма "Десетте Божии заповеди". Баща му е Henry Churchill de Mille заемащ някаква позиция в епископалната църква, а майка му немска ешкенази еврейка Matilda Beatrice Samuel. Както много артисти и продуценти филмовия директор Cecil Blount DeMille е масон, членуващ в Холивудската масонска ложа създадена през 1922 г.

image


  Това е холивудската ложа, в която членувал филмовия директор Cecil Blount DeMille


Във филма си позволяват да си измислят прекалено много неща. Дори Моисей отива при евреите, облича се като тях и доброволно започва да работи като роб, което е чиста лудост.

image

   Моисей работи като роб

Вече стана въпрос как точно Моисей, след като вижда египтянин, който бие евреин се намесва и го убива. Във филма отново манипулативно използват любовта в пресъздаването на тази част от историята на Моисей. Надзирател на робите си избира момиче на име Лилия и я взима в къщата си. През това време нейния любим Джошуа (Исус) подпалва сено в пристройката за колесници към къщата и тя бяга, а него го залавят. Докато египтянина започва да го бие с камшик идва Моисей и се намесва, като го удушава.

image

 Младата еврейка в дома на египетския началник на робите

 Докато според Библията Моисей бяга, тъй като се опасява, че египтяните са научили, че е убил един от тях, то във филма нещата са направени съвсем по друг начин от DeMille. Продажният Датан отива при Рамзес и му казва, че Моисей е евреин и е убил египтянин. По заповед на Рамзес залавят Моисей, поставят го във вериги и го отвеждат публично пред фараона. Луди измишльотини. Врели не кипели. Рамзес докато обяснява пред фараона, кой наистина е Моисей казва: "Той не е принц на Египет, той не е син на сестра ти". Тук може да се уточни, че във филма в началото е представен фараонът Рамзес I, а този е следващият Менмаатре Сети I. 
    

image 

Моисей вместо да е избягал, във филма е във вериги пред фараона

image

Бития на колене пред фараона


По-късно в разговорите продължава да се споменава, че Бития е "сестра" на фараона. След изясняването на това, кой е Моисей той е вкаран окован в тъмница.

image 

  Моисей в тъмницата

Вместо Моисей да избяга сам от Египет, във филма той е прогонен като мръсно куче от Рамзес, който го унижава неколкократно. Веднъж в тъмницата на затвора, като му казва, че ще има любимата му Нефертари и втори път при самото прогонване от Египет. Докато го пропъждат в пустинята, вместо кралски одежди Рамзес му дава горна еврейска връхна дреха принадлежала на майка му, която тя донесла в затвора преди да умре и тояга, вместо скиптър като казва:

"Робът, който щеше да бъде крал. Държавната роба. Неговата еврейска майка я донесе в затвора преди да умре."
 
Един войник му надява горната дреха и казва: "Това ще бъде бронята ти."

Рамзес продължава: "Ще ти трябва скиптър." Обръщайки се към един войник добавя: "Дай ми тази тояга." И продължава към Моисей: "Това е твоят кралски скиптър, а това е кралството ти със скорпиона, кобрата и гущера за подвластни. Освободи тях, ако можеш. Евреите остави на мен. Дайте на този принц на Израел храна и вода за един ден."

Един от приближените на Рамзес войни казва: "Какво? Ще му трябват много дни за да прекоси тази пустош, ако въобще я прекоси." 

 image

   Прогонването на Моисей

Разбира се Моисей не е бил облечен в еврейски дрехи, но в типични египетски дрехи и когато пристига в мадиамската земя още по дрехите го определят като египтянин:

"Те отговориха: един египтянин ни защити от овчарите, дори ни извади вода и напои овците." (Изход 2:19)

Във филма Моисей е представен като изнемощял и с последни сили се тътри напред, но най-вероятно той е избягал на кон и така е стигнал до мадиамската земя, в противен случай лесно биха го настигнали.

Според Библията Моисей защитава седемте дъщери на мадиамския жрец и дори напоява овцете, но във филма Сепфора го намира паднал и изнемощял. Когато става спречкването с другите овчари във филма изнемощелия Моисей изведнъж придобива свръхестествени сили скача и започва да разхвърля овчарите с гегата си. Той набързо и с лекота попребива четиримата овчари.

image
 

   Моисей до такава степен е изнемощял, че е представен как се тътри
 

image

Изнемощелият Моисей спи, а заобиколилите го моми, го гледат

 image

   Моисей набързо се разправя с овчарите


Според Библията пише, че Моисей докато пасял овцете без никакво предварително намерение стигнал до планината Хорив и там видял храст в пламъци, който не изгарял, докато във филма от Египет пристига Джошуа (любимият на Лилия), който не само избягал, но и успял да открие Моисей. Той му говори, че трябва да се помогне на угнетените евреи в Египет. Докато тримата Джошуа, Сепфора и Моисей си говорят Моисей обръща внимание пред всички посочвайки горящ храст далече в планината, като казва:

"Виждате ли онзи странен огън?

Джошуа пита: "Храст, който гори?"

Моисей: "Не. Той е в пламъци, но храстът не гори." След което се обръща към съпругата си: "Сепфора, вземи го. Сервирай му храна в палатката ни. Аз ще отида да видя тази страхотна гледка."

Така Моисей се изкачва специално на планината, за да се срещне с Бог, докато според Библията той не умишлено е стигнал до полите на планината.

"А Моисей пасеше овците на тъста си Иотора, мадиамския жрец; и като докара овците в задната страна на пустинята, дойде на Божията планина Хорив." (Изход 3:1)

Следващете два стиха разказват за горящия храст:

"И ангел Господен му се яви в огнен пламък изсред една къпина; и Моисей погледна, и ето къпината гореше в огън, а къпината не изгаряше. И Моисей си рече: Да свърна и да прегледам това велико явление, защо къпината не изгаря." (Изход 3:2-3)

Според Библията Моисей си сложил кърпа на лицето, но във филма не само, че няма кърпа, но и направо правят лицето му да сияе и когато Моисей се връща ходи като замаян:

"И рече: Аз съм Бог на баща ти, Бог Авраамов, Бог Исааков и Бог Иаковов. Моисей закри лицето си, защото се боеше да погледне към Бога." (Изход 3:6)

През целия филм има и една постоянно срещаща се неточност. Според Библията Моисей е тежкоезичен, той има проблеми с говора, но във филма той си говори много добре и с добра дикция.

В следващия постинг ще бъде разгледано продължението на филма след антракта.

------------------------------------------

1 В Египет фараонът се е считал за олицетворение на тяхното върховно божество слънцето. Преводът на повечето места на цитатите е направен от мен, тъй като в българската версия на места има малки неточности, а в случая се старая да бъда максимално точен за статията.

2 В Библията не е посочено името й, но във филма тя е наречена Мириам - това име е познато в европейската култура преиначено на Мария.

3 Истинската красота е природната естествена красота, а не гримовете, червилата и тн. Библията е против женските украси: "Също така жените да се обличат скромно, със срамежливост и целомъдрие, не с плетене на коса и злато или бисери или скъпи дрехи" (Първо Тимотея 2:9)

4 Това, че в езическите култове е имало "богини на любовта" е просто начин на манипулиране на хората. Това са си 100% демони.

5 Хиксосите завладяват Египет за повече от 120 години и дори сменят столицата в Аварис. По-късно техните надписи са били изличавани от следващите египетски фараони. 




Гласувай:
2



1. bojiislujitel - Добре е когато се говори за този точно филм, да се знае кой е народа на Бога-Израел
18.04.2013 20:34
Добре е казвам, брате, да се знае първо, кой е народа на Бога-Израел. Щото в този филм, както и в Бен Хър и още много други-дори и за Исус по Лука-народа на Бога-Израел-не е представен, но са представени хора които претендират, да са този народ, но не са, а лъжат... На моя блог съм представил доста информация по този въпрос, но тук само с две-три думи: народа на Бога-истинският народ, Израел-са негрите. Нека сме наясно-не всички Африканци са негри!! Народа на Бога-Израел-са бившите-и дори и сегашните чернокожи роби на света. А станаха роби поради неподчинението си на Бога-виж Второзаконие 28 глава и обърни специялно внимание на язвите и на това, как завършва главата. Потърси, кой народ е бил каран в кораби в робство, продаван като роби и робини и не е имало, кой да го избави от това състояние. И като намериш фактите както са-намерил си народа на Бога-Израел.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ernest
Категория: История
Прочетен: 2673618
Постинги: 576
Коментари: 1166
Гласове: 1228
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930