Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2016 11:04 - Ернест Херолд - Интервю
Автор: ernest Категория: Други   
Прочетен: 1457 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 15.12.2020 14:05


За да не пиша суха обзорна статия реших да напиша импровизирано автоинтервю, което е практика на някои професори, тъй като когато ме интервюират може да ми задават различни въпроси (питат ме предимно за произхода ми), а имам желание да разкажа някои неща на хората в този постинг.

Вече имате издадени пет книги? Как се пишат книги?

- Да имам публикувани пет книги и две стихосбирки. Писането е въпрос на много труд. Страшно много четене и много знания. Аз първоначално няколко години постоянно четях книги, нещо като студент пред изпит. За 7 години съм прочел около 200 000 страници, около 200 книги и други материали, като започнах някъде през 2006 г. Понякога отивах на гости за по един-два дни в някой друг град и малко си почивах1, но понякога и там си носех книга и през свободното време докато сутрин всички още спят пак четях. По-късно започнах да ползвам и интернет2 , като справка база данни3 по някои теми и въпроси и личности, Уикипедия, други енциклопедии и т.н. Общо взето по 9-10 часа на ден. Но има моменти, когато човек е в много силно активно писане и може да се стигне и до 12-13 часа. Почти нищо друго не съществува. По време на писането на първите две книги се е стигало до парадокс. Някой ми казва нещо, като го срещна и след 15-20 минути съм забравил какво ми е казал, понеже съм вглъбен 4 и размишлявам по писането на дадената книга (подобно нещо се случва при някои професори). При четвъртата книга вече бях започнал да си спортувам активно (по около или над 4 часа на ден през летните месеци) и вече започнах да живея и пиша нещата по-нормално и малко по-бавно.
Първоначално идеята ми беше да публикувам книгите със собствени средства на принципа самиздат5. Но това е много трудоемка работа и не си заслужава, освен, ако е стихосбирка.

- Как се разпространяват книгите и продажбите?

Хм. Уместен въпрос. При издаването на принципа самиздат книгите се продават на който падне и се пробват да се оставят по книжарниците. На места ги приемат, но е необходимо да мине известно време, за да се осъществят по-сериозни продажби, а нали се сещате, че освен къртовския труд, като си вложил във всичко това и пари искаш и да си ги върнеш, а е добре да има и печалба? Преди издаването на първата ми книга дори се стигна до това да си продам китарата. След четири години успях да си купя нова китара, по-хубава. И така се получава, че това всъщност е повече нещо правено за общото благо на хората, отколкото човек да усети печалба (или поне през определен период е така, после може и да се усети печалбата). Смятам, че парите не са най-важното нещо в живота, но, ако човек може по честен начин да спечели пари 6 е добре дошло. Все пак са необходимост. От миналата есен реших понякога да пускам и по някой тото фиш. Както казва лафа: "Който играе пичели7."
За сега книгите ми се разпространяват само в страната и не можете да очаквате чудеса8, е може би следващата ми книга. Ха. Ха.
С продажбите чак толкова не си давам зор да ги следя. От първата ми книга "Измамата за Коледата" съм подарил около 120 или повече книги, доста са продадени и са останали около 130 книги и скоро ще свършат. Аз я смятам за "демо" версия. От четвъртата на ръка съм продал 271 или 272 книги, което е рекорд за ръчна продажба. Някои хора направо по 10 взимат - точно така ми беше казал и Господ, че ще стане преди издаването. (На тази книга реших да броя продажбите) От няколко месеца петата книга вече се продава в най-големите книжарници в страната, като Хеликон и Сиела. За сега има около 90-100 продадени книги, което е добро начало, като за България. Може би след изчерпване на количеството (или като намалеят до стотина) да направя и ново допълнено издание с друга корица. Идеята ми беше на корицата да има сърце пробито от китара и др. неща, но ще си дойде на мястото при следващото издание, ако реша да направя такова или със сигурност при преводите.

- Ами преводи?

Да, това е идеята. Дори големите писатели в чужбина, като Дан Браун първо правят малък пробен тираж, за да видят отношението към книгата, да чуят коментари и едва след това да се издаде официално голям тираж. В този смисъл и моите първи пет книги са нещо подобно и после ги дообработвам. Тиражите са по хиляда броя. Някои стават за преводи, но има и неподходящи. Примерно в Америка вече не мога да издам9 втората ми книга "Лъжата за св. Валентин" с последната глава. Без нея - да, но с нея просто е невъзможно или трябва да бъде някакво свободно издателство, но пак се съмнявам. За сметка на това пък подобна книга може да се издаде в такава страна, като Русия. При петата ми книга свързана с музиката - рок музиката и метъла вече е насочена към друг вид читателска аудитория. След приключването на добавките ще я публикувам на няколко езика. Но според мен е най-важна книгата за Коледата, която да се преведе на повечко езици. Тя е уникална.
А животът ми вече навлиза в друга фаза да правя и други неща.

- Работите ли върху нещо ново?

 Да. След известна почивка и играчка към писането на добавки за книгата за рока и метъла пак си влизам в режим на писане. Всъщност аз още февруари миналата година започнах нахвърлянето на материал за една малка книжка с тематика различна от досегашните. Ще е доста масова. И сега си я довършвам. През юли ще я свърша10 и ще се обърна към издателство. Ако е възможно повече няма да влагам мои средства, а ще оставя това на професионалистите, както се казва и ще си получавам хонорари.
След това ще се насоча към преиздаването на книгата за Коледата с добавките, вече наистина много качествено направена и ще се заема с преводите и презентации в различни страни.

До сега не сте излизали в медиите, освен с книгата за рока и метъла?

- Е, да. Аз за известно време малко се скатавах. Да си напиша книгите и после, когато вече съм готов с добавките да започна преводите и вече да ставам медийна личност. Дори още ми предстоят някои представяния и презентации свързани с тази книга, които забавям.

- Какво е вашето послание към читателите?

- Аз не пиша книги за неща, които всеки ги знае и са му ясни, но пиша и изяснявам теми и въпроси, които малцина могат да разберат или да дадат правилен отговор, ако не са начетени, добре и правилно запознати с темата. По някои въпроси мога мнозина професори да сложа в малкия си джоб. Книгите ми са написани за хората, които търсят истината и искат да увеличат своите познания в определени области. Аз нося отговорност пред Бог за това, което върша и се старая да бъда максимално добър и точен. Моите книги са път към осъзнаване на хората в положението и състоянието в което се намират и възможност за духовна промяна и по-правилен живот на тези, които ги приемат. Не всичко е казано леко, но не можеш да кажеш, че злото е добро и да му ръкопляскаш. Трябва човек да отсява нещата. Посланието ми е хората да намерят път към Бога и да бъдат по-добри и качествени личности.     

                      image

                                   
Снимки с книгите ми, 14 юли 2016

image

----------------------------

Обяснителни бележки

1 В продължение на повече от 5 г. бях така от 2006 до 2012 г. После вече си преминах на по-нормален начин живот. С издаването на книгата за рок музиката вече доста пътувам, а по някое време ще започна и пътувания по чужбина. Не знам дали ще пиша още книги (имам една готова и неиздадена - първата, огромна книга, която писах около 4 г. от 2006 до 2009), но ще се занимавам поне с 2 или 3 от вече издадените за преводи и тук-таме ще пътувам по чужбина.
От гледна точка на финансовото ми състояние по време на писането на книгите преминах три етапа. Първо карах както дойде, само и само да имам време да чета и пиша, после за известно време ми се оправи финансовото състояние и бях напълно независим откъм пари за около 2 г. След това ги поизхарчих и накрая остатъка отново вложих в напечатването на книгата за Рока и трябваше да изчаквам да се възвърнат. Сега пък вече се нуждая от по-големи суми, за да мога да реализирам проектите си и съм в нов етап от живота ми.
Не ми е определено да ходя на работа, но да се занимавам с други неща, но да изясня, че не мога примерно да започна работа за 800-1000 лв., понеже просто такива суми не ме устройват за никъде и нищо не мога да направя - За да мога да движа нормално нещата с книгите ми са ми необходими около 40-50 хиляди, а иначе всичко е с лишения. За съпоставка мога да изясня, че в моята родина средните заплати са около 2500 лв., а най-ниските заплати започват от суми изчислени на български около 750 лв., но повечето хора там дори не са и чували, че има толкова ниски заплати - те започват от 1000 нагоре, аз също не мисля, както българите, дори през част от времето не мисля на български. А най-важното е, че Господ ми е забранил да тръгвам на работа, имам си други задължения пред Него (въобще не ме интересува, ако някой невярващ чете това, какво ще си мисли, ако въобще може да осмисли казаното). А в същото време бих си изгубил времето. В моя регион повечето хора работят или се занимават с нещо само сезонно около 4-5 месеца годишно. Пари се печелят предимно от брокерство с имоти (имах предложение от някаква фирма), наеми и хотелиерство.

Като се пишат книги известно време се кара по-скромно докато дойдат парите и вече
човек е в състояние да се издържа и живее нормално от творчеството си. Повечето от световноизвестните писатели са били така в началото. Като продавам по 300-350 книги на година и изкарвам годишно хиляда или хиляда и двеста лева чисто не мога да живея нормално само от това. За няколко години можех да карам как да е, но не е нормално да е за дълго.
Имайки предвид глобалната обстановка в света не мога самостоятелно да взимам решения дали ще пиша още книги. Teзи неща Господ ги решава в моя живот. Aз не съм имал намерение да ставам писател.
Различните писатели пишат книги по различни причини. Аз придобих много знания и разбиране в определени области надхвърлящи тези на 90% от хората и така започнах да пиша. Имам какво да кажа на хората, които не го знаят. Придобиването на пари е второстепенна причина в живота, аз по-рано се занимавах с бизнес за около 2-3 години и знам и мога да правя пари, но малцина са тези, които биха могли да напишат такива книги, като мен, което в духовен аспект е много по-важно.
Още преди няколко години Господ ми каза, че няма цял живот да пиша книги, но още няколко и приключвам с писането на книги и ще се занимавам с други неща. Коя ще е последната книга за сега не знам. Написал съм не малко книги. Време е да се превеждат и да се издават на други езици, а не по цял ден само да пиша нови книги. Идва време да имам и личен живот. 
За около 9-10 г. до 2015 г. съм прочел над 200 000 страници специализирана литература (все едно съм взел десет висши образования). На повечето хора (над 98%) мозъците им не могат да издържат на такова нещо! (Всички хора не са еднакво умни и имат различни познания в различни области и заемат различни места в живота. Някои са по-умни от другите и имат повече знания от другите и са по-разсъдливи. Има и паметливи хора, които обаче не са умни и мъдри. Ако някой иска да е умен трябва да чете книги, статии и да слуша лекции на умни и мъдри хора и да се научи да разсъждава). Получил съм дори признание за гениалността на някои от книгите ми в личен разговор от професори. По света има много умни хора в различни области, аз съм капацитет в моите области, но продължавам да се уча, да чета и да слушам лекции. Когато човек е умен, от една страна е наясно, че знае повече от по-голямата част от хората (в дадена област), а от друга е наясно, колко много още не знае и цял живот се учи.
На моменти пак чета повечко, да кажем 3-4 месеца през зимата през 2014-2015 - около 60 книги и древни трактати. А през есента на 2014 започнах да гледам много документални филми, повечето научни и за периода от 2 г. съм изгледал над 900 филма на пет различни езика (чета книги на 4 езика) и още доста анализи, включително и икономическо-исторически анализи от големи експерти (Казват - ако искате да сте умни, учете се от умните).

2 Разбира се на компютъра, на който пиша нямам интернет.

3 В интернет няма достатъчно информация, но все пак е нещо. Няма ги всичките древни трактати и книги, които ме интересуват, но поне някои се намират. Иначе в други времена, за да напиша това, което правя сега би трябвало по цял ден да стоя с години в Британската библиотека, както Джон Фрейзър и да си правя проучванията.

4 Toва е въпрос на пълна концентрация. Примерно докато пиша може да ми пуснат някаква музика и въобще да не я забелязвам, освен ако не е нещо от любимите ми неща или някой да ми говори нещо. Не знам как е при другите хора, но предполагам, че подобно нещо може да се постигне единствено, ако човек практикува йога. Не знам дали другите хора, които не са практикували йога ще ме разберат.

5 При самиздат издаването човек може да поддържа ниски цените на книгите, за да може всички да имат възможност да си ги купуват. Примерно последната ми книга "Разбуленото лице на рока и метъла" е 13.90, но ако беше публикувана от издателство щеше да е 18-20 лв. Пoдобно е положението с луксозното издание с 85 цветни илюстрации на Лъжата за св. Валентин - цената би била повече от двойна. Тъй като някои от книгите ми като "Езическите празници и чествания в християнството" или "Кой е Бени Хин" са предназначени предимно за хора от църквите се опитвах да ги направя по-достъпни за всички слоеве от хората, а не само за тези, които имат пари. Разбира се "Кой е Бени Хин" е единствената в България книга разобличаваща лъжедоктрини и измами в християнството и за повечето измамени християни се явява костелив орех и е въпрос на кауза, пък дано повече хора прогледнат.
В крайна сметка следващата си книга (Добро зрение за цял живот) издадох на принципа самиздат със спонсори.
 
 6 Aлчността е корен на всяко зло! 

  "Защото сребролюбието е корен на всякакви злини" (1 Tимотей 6:10)

"Сърцата им са научени на алчност. Всички те са прокълнати!" (2 Петровo 2:14)

Хората, които мислят и определят нещата само с пари са нещастни. Но парите са необходимост и нормален човек може да придобие много пари и без да е алчен и да ги употребява за добро.
  
  7 Oще първия път, като пуснах тото спечелих 4.60. Знае ли човек, някой следващ път може и с още няколко нули... Тъй като не съм хазартен тип за мен беше въпрос на решение близо година и половина дали да го правя понякога. То струва някакви стотинки и за една година, ако човек понякога пуска по един фиш разходът е от 4-5 до 10-15 лв., а може наистина да се спечели. Чух няколко случая на християни и един поп спечелили джакпот.

8 Като си направя калкулация за шест години и пет книги за напечатването съм дал 14 000 лв. лични средства, повечето доста измъчени, за да се съберат. 
Навсякъде по света има меценати - хора, които дават безвъзмездно пари на хората на изкуството и дори се надпреварват, кой да даде повече. (Само в България се срещат хем милионери, хем кокошкари, дето не искат да дават.) Когато някой стане известен после могат да се гордеят или хвалят, че те са го подкрепяли и са му помогнали да се издигне. Това е масово разпространена практика сред хората на изкуството поне от 550 г. насам, но в Европа съществува от близо 1000 г. В някои държави правят оферти по радиото за спонсориране и хората наддават, кой да даде повече и да спечели да стане спонсор, а в България, като чуят за спонсориране повечето се скатават. В Англия дори има нещо като хотел-имение на няколко етажа за хора на изкуството писатели, поети, художници и музиканти, където всеки такъв може да отседне и да бъде колкото си време иска безплатно, като му се осигурява всичко необходимо. Там такива хора си общуват, разменят идеи, помагат си, пишат книги и т.н. По разбираеми причини в България човек просто трябва да има допълнителни доходи, докато му потръгнат нещата с книгите.
В чужбина поетите, музикантите и писателите си имат фенки. Не знам как е в България.

В Англия са направили средната равносметка за писателите на средно ниво по следния начин. Една книга обикновено се пише за около 2 г. (това, че аз мога, ако искам да пиша по една книга за 3-4 месеца при пълна концентрация е друг въпрос, повечето хора не могат, както вече казах) Ако някой ходи на работа 2 г. взема заплати на стойност до около 30-35 000 паунда. Когато някой е посредствен автор (не нещо специално или продаваща се книга и не съдържа сензационни открития, като моите книги) от хонорари за написаната книга взима около 40-50 000 паунда (тоест малко повече отколкото, ако работи през това време). В България, ако се опитаме да сметнем по същата схема получаваме следното. За две години могат да се вземат от 15 до около 20 000 лв. От продажбите на повечето книги, ако е при издателство (а не самиздат) и тираж 1 000 книги могат да се изкарат най-често около 4-6 000 лв. - с една дума е изцяло нерентабилно откъм финансова страна, ако някой пише книги само за България. При някоя много продавана книга разбира се и тук става.
(Ако е самиздат не се знае, колко време би отнело да се продадат 1000 книги, но общо взето печалбата при разпространение в книжарници е от 1.60 до около 4-5 лв на книга и за да се избият вложените пари трябва да се продадат около половината книги.) В България са направили следната равносметка. Ако някой издава свои книги на принципа самиздат или прави собствено издателство печалбата идва след четвъртата книга.

Първоначално не гледах при някои от книгите, като на бизнес стратегия. Едва от книгата "Разбуленото лице на рока и метъла" започнах да продавам в големите книжарници и вериги. Книгите не са стока, която се разваля, но е добре по-бързо да се продават. За момента имам книги за около 25 000 лв. С продажбите на 4-5 000 книги не се забогатява, но ако е в рамките на година, човек може криво - ляво да живее с тези пари (под половин-един милион лв. не е забогатяване). България е малка държава и мащабите са малки. Oколo 6 милиона души. В страните с по-голям брой население при преводи на моите книги могат да се продават от някои книги спокойно до половин-един милион книги. Като се продадат поне 100 000 ще може и да се усети нещо. 
 В България има неориентирани хора, които си мислят, че "вече никой не чете книги" - това е свързано със синдром при средно бедните и по-тъпичките и прости хора, на които не им се дават пари за книги и си мислят, че "всичко има в интернет". Но това не отговаря на истината.
В България се счита, че ако се продадат 2 000 или повече книги от някоя книга е бестселър, а другаде по света милиони. Никога до сега от историята на печатането на книгите не са се продавали толкова много книги. До преди oколo 45-50 г. най-продаваните са били три книги достигащи до 20-30 милиона. Едната от тях е Отнесени от Вихъра. Сега има хиляди книги продавани в милионни тиражи, а най-продаваната вече е достигнала над 150 милиона. Някакъв английски писател, който не е много известен в България дори е успял да продаде от последната си книга 180 милиона, но на различни езици. И продажбите на книги са се увеличили през последните 10-15 г., както и многократното увеличаване на броя на бестселърите, които са толкова много, че дори не е възможно да се направи приблизителен списък на хилядите бестселъри. Има много бестселъри християнска литература, а и много от книгите за конспирации се продават по 2-3 милиона, а има и от 10 до 22 милиона. 
Мога да спомена също, че в някои страни добре се продават и електронните книги (никога не могат да заменят истинските книги), но в България почти няма интерес към това.
До момента предните 4 книги не съм ги разпространявал, както трябва и са били само в 1-2 книжарници. Едва сега започвам да ги разпространявам в книжарниците от големите вериги, от тази година.
Пари винаги от някъде могат да дойдат, но аз най-много се радвам, когато продавам книги, тъй като това е моят труд.
Oтносно продажбите на книги - най-много книги се продават през декември и лятото, когато е ваканционния период и хората повече купуват и четат книги (Ако някой не се научи в тийнейджърска възраст да чете книги през ваканциите, никога няма да започне да чете и винаги ще си остане неграмотен (ако някой до завършване на училище не прочете поне 5-6 книги е полуграмотен). Много рядко някой, който не е чел книги до завършване на училище след това чете. Ако сте в такава възраст избирате поне 1-2-3 книги и ги прочитате. Аз започнах да чета както трябва през лятната ваканция от 6-ти клас. Четях по около 18-25 книги през летните ваканции (не е необходимо да четете колкото мен). После през различните години е било различно. Понякога по 2-3 книги на година, след това пак повечко и т.н. Затова и съм развил умствените си способности, а от по-ново време имам задълбочени знания в различни области. Едната от книгите ми е доста сложна и не може да се обясни с четене - трябва да ти е дадено отгоре. И при издаването й стана чудо от Господа.
Има хора, които пишат книги понеже така им се е прищяло, а има и такива, на които отгоре им е дадено да пишат. Всяка една от книгите ми съдържа сензационни неща, които аз съм открил и не се знаят от никого, нито един професор и някои са потенциални бестселъри.
Всички хора имат своето място и предназначение в живота и ако са на правилното определено за тях място живеят пълноценно и се развиват правилно.
При различните хора информация преминаваща през главите им по различен начин се осмисля. Така например всеки може да прочете постингите ми за християнските филми, които нямат аналог в света. Защо милиони, а понякога милиарди хора гледат тези филми и нищо не схващат, а аз веднъж ги гледам и всичко откривам? Направо ми е смешно, когато някои хора си мислят, че могат да са ми равни или нещо подобно. Нека първо да почетат, а после да помислят и да си разберат мястото (извинявам се, ако звучи нескромно). Разбира се, ако някой се съмнява може да се тества - да гледа някой от филмите. Написва свой анализ. След това чете моя постинг и си сравнява написаното от него - да види на какво дередже е.

http://ernest.blog.bg/history/2015/03/28/otkriite-razlikite-manipulaciite-na-hristiianskite-bibleiski.1349815

http://erhttp://ernest.blog.bg/drugi/2012/01/23/manipulaciite-na-mediite-i-hristiianskite-filmi.888034

nest.blog.bg/history/2013/01/08/otkriite-razlikite-manipulaciite-na-hristiianskite-bibleiski.1039713

http://ernest.blog.bg/history/2014/04/19/-otkriite-razlikite-manipulaciite-na-hristiianskite-bibleisk.1258488

http://ernest.blog.bg/drugi/2013/04/12/otkriite-razlikite-manipulaciite-na-hristiianskite-bibleiski.1099888

http://ernest.blog.bg/history/2013/04/14/otkriite-razlikite-manipulaciite-na-hristiianskite-bibleiski.1100428

На родителите ще препоръчам: научете децата си да четат книги. Подарявайте им книги.
През 80-те са правели тестове на българчетата и те са били на първо място след еврейчетата по интелект и знания. Това се определя от четенето. Всичко зависи от вас самите дали ще върнете доброто име на българските младежи!
В сегашно време книги най-много се четат от момичетата и жените.
 За тази книга свързана с рок музиката - тя може да се продава много добре и когато има концерти, но лятото аз обичам да ходя на плаж и не ми се обикаля много. За момента от тази книга се продават по 10-20 книги на месец, но още не съм направил дори първата публична презентация. Предвидено беше за пролетта, но заради дъждовете оставих това за по-нататък и все отлагам. Въпреки че вече имам няколко изяви по радиата, включително и Националното радио, едно излизане по телевизията, тепърва ще ставам медийна личност и известен.
Също съм споменат в книгата "Балкански митологии" на Драгой Каталиев в края на един разказ.
При самото писане на книгите при някои съм имал предвид, че не ги пиша за България. Примерно книгата за Коледата аз не съм я писал за България. Вече в нея паралелно на още 4 езика съм приготвил цитатите от древните книги и библейските текстове за преводите за улеснение на преводачите. Преводите е желателно да се правят от ерудирани хора, чийто първи език е този, на който превеждат. (Дори при професионални преводачи, ако са българи пак трябва после да се проверяват щателно текстовете от хора, на които им е първи език този, на който се превежда.) При напечатването на демо изданието един американски милионер, като видя книгата и разбра големият потенциал в нея каза, че трябва да се преведе и да се ходи на презентации.
Очаквам по някое време да я издам повторно с добавките и подобренията. Книгата е гениална и невероятна!
По същият начин цялата зима и пролетта съм работил по добавките и подготовката на текстовете на книгата за рока и метъла за преводи на два езика - полски и руски, но вероятно ще я искат и на още езици. Не може да напишеш няколко книги и поне една-две да не се преведе и да се издаде и на родния ти език.
Дори Исус Христос казва за Божиите служители, вършещи Неговата воля:
"Всеки работник заслужава заплатата си." (Лука 10:7)
 
9 В САЩ всеки щат си има различни закони. Така например в щата Калифорния е забранено пеенето под душа, а в Алабама да се кара кола по чехли. В последната глава разследвам някои теми, за които вече не се знае дали могат да бъдат включени. Може и да може, но не е сигурно и е под въпрос. По принцип всякакви разследващи книги се издават, докато статии от този сорт вече на места не може навсякъде. И ако премахна това (несигурното) книгата има много голям потенциал в англоезичния свят - темите са изключително актуални от десетина години и подобни книги се продават по над половин милион, а да не говорим за Дан Браун, който е в друг жанр, но съдържа подобни теми.

10 Новата малка книжка вече е готова, като казах. Нo докато се бавя с издаването правя добавки. Написал съм основно за около 10-15 дни работа върху нея и след това с времето с доста страници добавки. Преди година и половина в един постинг точно казвам, каква малка книжа смятам да напиша, a също и в предаването в гостуването ми в радио Тангра през септември 2015 г. споменавам, че следващата книга ще е здравословна. Toлкова жокер за сега ще дам.

  Ps

Шестата книга издадена през 2017 г. е "Добро зрение за цял живот". От декември 2017 г. се разпространява в големите вериги.



Тагове:   интервю,


Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ernest
Категория: История
Прочетен: 2677442
Постинги: 576
Коментари: 1166
Гласове: 1228
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930