Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.12.2016 10:49 - Oткрит е черепът на Голиат убит от Давид
Автор: ernest Категория: История   
Прочетен: 4362 Коментари: 8 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В продължение на векове Библията е представлявала книга представяща исторически и религиозни събитя в Близкия Изток. През XIX век архологията с откриването на различни споменати в Стария завет градове и съхранени библиотеки доказват истинността на написаното в Библията.
Преди известно време археологът Ричард Мартин открива скелетът и черепът на гигант, какъвто е бил Голиат на около 30 км югозападно от Ерусалим в долината Елиах, където се е водила битката с филистимците. В черепа на гиганта, който точно, както е описано в Библията е бил над два метра и половина има намерен камък. Според разказите в Стария завет Давид го е убил с прашка. Датировката направена показва възраст на костите 2900-3000 г., което точно отговаря на описаното време в светите писания.

Включвам разказа от Библията за Давид и Голиат:


 "И от филистимския стан излезе юнак на име Голиат, от Гет, шест лакътя и една педя висок. Той имаше меден шлем на главата си, и бе облечен с люспеста броня, тежината на бронята беше пет хиляди сикли мед, и с медни ногавки на пищялите си и медно щитче между рамената си. Дръжката на копието му беше като кросно на тъкач; и острието на копието му тежеше шестстотин сикли желязо; и щитоносецът му вървеше пред него. И той застана та извика към Израилевите редове, като им каза: Защо излязохте да се опълчите за бой? Не съм ли аз филистимец, и вие Саулови слуги? Изберете си един мъж, па нека слезе при мене. Ако може да се бие с мене и да ме убие, тогава ние ще ви бъдем слуги; но ако му надвия аз и го убия, тогава вие ще ни бъдете слуги и ще ни се подчинявате." (1 Царе 17:4-9)

"И филистимецът се приближаваше заран и вечер и се представяше четиридесет дена. В това време Есей каза на сина си Давида: Вземи сега за братята си една ефа пържено жито и тия десет хляба та ги занеси бърже на братята си в стана; а тия десет пити сирене занеси на хилядника им; и виж, здрави ли са братята ти, и вземи ми белег от тях. Саул и те и всичките Израилеви мъже са в долината Ила, дето се бият с филистимците. Прочее, на сутринта Давид стана рано, остави овците на пазач, и взе нещата та отиде както Есей {В изданието от 1940 г. Иесей - печатна грешка.}* му бе заповядал; и той отиде при оградата от коли когато войската, при излизането си да се опълчи, извикваше гръмогласно за битката. И Израил и филистимците се опълчиха войска срещу войска. А Давид остави товара си под грижата на товаропазача, и като се завтече към войската, дойде та попита братята си за здравето им. И като се разговаряше с тях, ето юнакът, филистимецът от Гет, на име Голиат, излизаше от филистимските редове та говореше според същите думи; и Давид го чу. А всичките Израилеви мъже, като видяха тоя мъж, побягнаха от него и много се уплашиха. И Израилевите мъже думаха: Видяхте ли тоя мъж, който възлиза? Наистина той възлезе да хвърли презрение върху Израиля; обаче, който го убие, него царят ще обогати с голямо богатство, и ще му даде дъщеря си и ще направи бащиния му дом свободен в Израиля. И Давид проговори на стоящите при него мъже като каза: Какво ще се направи на онзи, който порази тоя филистимец и отмахне укора, от Израиля? защото кой е тоя необрязан филистимец та да хвърли презрение върху войските на живия Бог? И людете му отговориха според казаните думи, като рекоха: така ще се направи на мъжа, който би го поразил. А като чу Елиав, най-големият му брат, как говореше на мъжете, гневът на Елиава пламна против Давида, и рече: Защо си слязъл тук? и кому си оставил онези малко овци в пустинята? Аз зная гордостта ти и лукавщината на сърцето ти; ти си слязъл, за да видиш битката. И Давид каза: Що съм сторил сега? няма ли причина? И обърна се от него към другиго и говори по същия начин; и людете пак му отговориха според първите думи. И когато се чуха думите, които говори Давид, известиха ги на Саула; и той го повика при себе си. И Давид каза на Саула: Да не отпада сърцето на никого поради този. Слугата ти ще иде и ще се бие с тоя филистимец. Но Саул каза на Давида: Ти не можеш да идеш против тоя филистимец да се биеш с него; защото ти си дете, а той е войнствен мъж още от младостта си.
 А Давид рече на Саула: Слугата ти пасеше овците на баща си; и когато дойдеше лъв или мечка та грабнеше агне от стадото, аз го подгонвах та го поразявах, и отървавах грабнатото от устата му; и когато се дигнеше върху мене, хващах го за брадата, поразявах го, и го убивах. Слугата ти е убивал и лъв и мечка, и тоя необрязан филистимец ще бъде като едно от тях, понеже хвърли презрение върху войските на живия Бог. Рече още Давид: Господ, Който ме отърва от лапата на лъв и от лапата на мечка, Той ще ме отърве и от ръката на тоя филистимец. И Саул каза на Давида: Иди; и Господ да бъде с тебе.
 Тогава Саул облече Давида с облеклото си, и тури меден шлем на главата му, и облече го с броня. И Давид препаса неговия меч над облеклото му и се постара да походи, защото не беше навикнал с тях. И Давид каза на Саула: Не мога да ходя с тия оръжия, защото не съм навикнал. И така Давид ги съблече. И взе тоягата си в ръка, и като си избра пет гладки камъка от потока и ги тури в овчарската си торба, той се приближаваше към филистимеца с прашката си в ръка. И филистимецът напредваше и се приближаваше към Давида; и щитоносецът вървеше пред него. И когато филистимецът погледна наоколо и видя Давида, презря го, защото беше дете и рус и красив на лице. И филистимецът каза на Давида: Куче ли съм аз, та идеш против мене с тояга? И филистимецът прокле Давида с боговете си. Филистимецът още каза на Давида: Дойди при мене, и ще дам месата ти на въздушните птици и на земните зверове.
 А Давид каза на филистимеца: Ти идеш против мене с меч и копие и сулица; а аз ида против тебе в името на Господа на Силите, Бога на Израилевите войски, върху които ти хвърли презрение. Днес Господ ще те предаде в ръката ми; и като те поразя ще ти отнема главата, и днес ще предам труповете на филистимското множество на въздушните птици и на земните зверове; за да познае целият свят, че има Бог в Израиля, и да познаят всички тук събрани, че Господ не избавя с меч и копие; защото боят е на Господа, и Той ще ви предаде в нашата ръка.
 И като стана филистимецът та идваше и се приближаваше да посрещне Давида, Давид побърза и се завтече към редовете да посрещне филистимеца. И Давид тури ръката си в торбата си та взе от там камък, и като го хвърли с прашката, удари филистимеца в челото му, така щото камъкът се заби в челото му; и той падна по лицето си на земята.
 Така Давид надви филистимеца с прашка и с камък, и удари филистимеца и го уби. Но нямаше меч в ръката на Давида; затова Давид се завтече та застана над филистимеца, и хвана меча му и го изтръгна из ножницата му и като го уби отсече главата му с него. А филистимците, като видяха, че юнакът им умря, побягнаха.
 Тогава Израилевите и Юдовите мъже станаха, извикаха и подгониха филистимците до прохода на Гая и до портите на Акарон. И ранените филистимци паднаха из пътя за Саараим до Гет и до Акарон." (1 Царе 17:16-52)



Гласувай:
3



1. vandela007 - Да бе!
27.12.2016 11:53
Те и ябълката, от която е яла Ева намериха!
Цитирал си 1Царе 17гл, до 52стих. А ето какво пише в 1Царе 17:54 "И Давид взе главата на филистимеца та я занесе в Ерусалим, а оръжията му тури в шатъра си."
цитирай
2. ernest - Да, въпросът е спорен още от самото твърдение за откритие
27.12.2016 12:43
и то не заради останалата част от 17 глава, а просто защото става въпрос за Библията. Какво си мислиш, че е станало после с главата - Да не би да са си я окачили някъде? Те не са езичници! Не е описано какво е станало, но най-вероятно, след като я занесъл по-късно да са я погребали, а най-логично е да е на мястото, където е останалата част от тялото му.
Мястото на битката и откриването на подобен череп отговарят на написаното. Ако не е Голиат (няма гаранция) може да е на братовчед му (имал е роднини, които са били грамадни като него, споменава се за брат и синове - 2 Царе 21:18-19) или нещо подобно, но самият факт, че е намерен череп на гигант на мястото на битката (в миналото може и други битки да са се водели в тази местност) е интригуващ. По тази и причина е поста.
А между другото никъде в Библията не се споменава за ябълка.
цитирай
3. nkf - Те и ябълката, от която е яла Ева н...
27.12.2016 15:17
vandela007 написа:
Те и ябълката, от която е яла Ева намериха!
Цитирал си 1Царе 17гл, до 52стих. А ето какво пише в 1Царе 17:54 "И Давид взе главата на филистимеца та я занесе в Ерусалим, а оръжията му тури в шатъра си."

Никъде не пише, че е ябълка. Освен това е абсолютно погрешно всеки текст от Библията да се тълкува буквално. Проблемът, на вас атеистите е, че нямате достатъчно духовен, а от там и интелектуален багаж, та да четете Библията. Нещата не са толкова простички и семпли, както на теб ти се струват.
цитирай
4. vandela007 - Знам, че за плода, който Ева е хап...
27.12.2016 17:37
Знам, че плода, който Ева е хапнала, не е ябълка. Но изразът "ябълката на раздора" е добил популярност; освен в това източника, където четох, че е намерен плода, пишеше "ябълка" и аз така го написах.
http://wwweology/post/2007/09/26/Tabloid-Archaeology
цитирай
5. ernest - Няма значение какво точно е дървото,
27.12.2016 21:06
като не го знаем. Според келтската митология ябълката е свещено дърво. По тази причина в англосаксонския свят някои умишлено разпространяват тази версия.
цитирай
6. nkf - Знам, че плода, който Ева е хапнала, ...
28.12.2016 14:59
vandela007 написа:
Знам, че плода, който Ева е хапнала, не е ябълка. Но изразът "ябълката на раздора" е добил популярност; освен в това източника, където четох, че е намерен плода, пишеше "ябълка" и аз така го написах.
http://wwweology/post/2007/09/26/Tabloid-Archaeology

Не ми отваря линка, но така или иначе, няма значение. Недопустимо е произволно да се смесват някакви други сюжети с библейския разказ. А той - библейският разказ, както казах, не е буквален, а метафоричен. Ева не е яла от никакво дърво никакъв плод, защото няма дърво и плод, които "даряват" познанието за добро и зло; както няма и дърво и плод, които даряват безсмъртие. Библейския текст е многопластов и със сигурност съдържа информация за това какво в действителност се е случило, но буквалното тълкуване - информация не носи, освен морален извод. Затова и не е случайно, че сериозното богословие интерпретира първите единадесет глави от Библията, тъй наречените мидраши, само в морално-нравствен аспект.
цитирай
7. nkf - като не го знаем. Според келтската ...
28.12.2016 15:10
ernest написа:
като не го знаем. Според келтската митология ябълката е свещено дърво. По тази причина в англосаксонския свят някои умишлено разпространяват тази версия.

Според други свещените дървета са дъб, кипарис...Но какво значение има, след като не става изобщо въпрос за дървета в истински смисъл на думата? Один също е висял на дърво три дни, прободен в едното око, докато съзре руните, а самите руни, съединени в цялост, свързват като "световно дърво" трите свята. Друидите на галите /не келтите/ са се събирали под дъб за да търсят мъдрост. Ние имаме приказка за тримата братя и златната ябълка, и ламята, която има не малко прилики с библейския разказ. Еврейските кабалисти използват тъй нареченото "дърво на живота", което също свързва световете и т.н., и т.н. Изобщо "дървета" има, колкото щеш.
цитирай
8. ernest - До голяма степен съм съгласен с теб
29.12.2016 18:43
nkf написа:
ernest написа:
като не го знаем. Според келтската митология ябълката е свещено дърво. По тази причина в англосаксонския свят някои умишлено разпространяват тази версия.

Според други свещените дървета са дъб, кипарис...Но какво значение има, след като не става изобщо въпрос за дървета в истински смисъл на думата? Один също е висял на дърво три дни, прободен в едното око, докато съзре руните, а самите руни, съединени в цялост, свързват като "световно дърво" трите свята. Друидите на галите /не келтите/ са се събирали под дъб за да търсят мъдрост. Ние имаме приказка за тримата братя и златната ябълка, и ламята, която има не малко прилики с библейския разказ. Еврейските кабалисти използват тъй нареченото "дърво на живота", което също свързва световете и т.н., и т.н. Изобщо "дървета" има, колкото щеш.


Не малко неща от Библията могат да бъдат тълкувани символично, а за някои от началните глави на Стария завет дори е трудно да се опита да се каже нещо повече, без да има вероятност да се каже нещо неправилно, понеже са неясни, а на всичкото отгоре има и разминавания. И няма достатъчно информация и всеки може да говори и да тълкува според неговите виждания.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ernest
Категория: История
Прочетен: 2665951
Постинги: 576
Коментари: 1166
Гласове: 1228
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031