Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
05.07.2018 16:16 - Първият рок концерт в света. Концертите на Saxon и Billy Idol в Заjчер
Автор: ernest Категория: Музика   
Прочетен: 773 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 14.11.2018 12:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Тъй като не отидох на Мелодик Рок феста в Швеция, където свирят само AOR групи (90% нови изпълнители) реших да видя как е в съседната страна Сърбия с фестивала в Заjчер. Оказа се, че съм отишъл на историческо място. Преди 52 години в Зайчер е направен първият Рок фестивал в света. Едва след него са прословутите Рок фестивали в Англия на остров Wight и Woodstock в САЩ (сега в наши дни се прави Уудсток фестивал в Полша със средна посещаемост 100 хиляди души с различни музикални стилове).
Както ми разясниха световната рок сцена за дълго време се е разделяла на три основни течения: английски, американски и югославски групи. В продължение на около 50 или повече години от края на 40-те години на миналия век, когато е създадена държавата Югославия - това е най-голямата страна в Европа, докато Американците и НАТО не им разбиха държавата на малки парчета. Дори Тито е разговарял с Георги Димитров и са договаряли присъединяването на България към Югославия (названието произлиза от "южни славяни"), като изискванието на Георги Димитров било България да бъде като отделна дървава в съьза. Но Сталин привиква Георги Димитров и го връщат в България в ковчег - отровен по нареждане на Сталин. От уважение към Георги Димитров в Сърбия е кръстен град на негово име  - Димитровград.
Интересен факт е, че химнът на Югославия и Полша е един и същ.

Така според разказите на някои югославски музиканти за опредлен период на всяка улица е имало по две групи. През периода на издаването на плочи (до 1992 г.) в Югославия са били издадени 650 000 плочи на юго рок изпълнители. Известен е случаят на някакъв германец, който заради музиката и любимата си юго група научил сръбски и от години издава групи в стил сайкъделик (хипи). Във всяка страна има различна преобладаваща музика. Така в Сърбия и района на бивша Югославия най-много се слуша музика от първата половина на 70-те.

image

Блатото първия ден преди концертите. - Обстановката доста наподобяваше Уудсток. Снимката е размазана, но все пак показва кишата.

Пътувах с един мой човек бизнесмен с колата и направих малко снимки.
Времето беше дъждовно два дни и обстановката на фестивала напомняше още повече Уудсток, за да може човек да усети подобаващо нещата.

image


image

Направихме си резервация на рок кампа. Много хора отиват с коли и палатки. При регистрацията ни дадоха безплатни купони за храна. На мен реално и един път на ден да ям ми стига, но в Сърбия е по-евтино от България, така, че ние ходехме на разни сладкарници, заведения, ресторанти да вкусим тамошните гозби и специалитети, а аз пробвах и различни сладоледи (моите хора пробват ракиите, а аз сладоледите). А тъй като си падам и по здравословния живот и здравословно хранене пробвах и домашни сирена, овче и едно такова краве, като сирене и кашкавал - гума, лешници и др. Дори както в Полша си взех домашно мляко (е в Полша в магазините млякото е около 83 ст. литъра и е малко по-евтино от Сърбия или повече от два пъти по-евтино от България, в България е 1.85 литъра).

image

Кафе в центъра на града

image

На стената на някакво заведение голяма рисунка от няколко десетилетия на легендарния китарист Джими Хендрикс

image


Както е добре известно в Югославия са снимани много уестърн филми, а освен това са издавани много комикси и уестърн книги. В Димитровград на един реп видях доста уестърн книги нови издания. Като отида пак в Сърбия във връзка с книгите ми може да си взема някоя книга да я прочета или ако има комикси нови издания.

Oказа се, че в Сърбия навсякъде се слуша само рок музика. Където и да отидем - в ресторант, на кафене, на сладкарница. Аз като отидох на сладкарница докато ядях сладолед пуснаха Bad English (АОR група - точно стила, който аз слушам, слушам AOR и Glam Metal преобладаващо нови групи). А фолк музиката (турбо фолк), която е измислена за възрастни хора в Югославия трябва да се отиде на специални места, за да може да се чуе и има по едно - две места в град, навсякъде другаде - рок. (От турбо фолка плюс цигански и арабски мотиви е направена българската чалга, която е начин на забавление на престъпниците от началото на 90-те и е била лансирана от тях. Повечето чужденци се подиграват на тази част от българите, които слушат чалга и ги смятат за нещо като мангали - трето качество хора, които слушат циганска музика.)

Първата ни задача бе да си намерим квартира. Намерихме си евтина квартира за около 31-32 лв за три дни. Аз по принцип можех, ако искам да си намеря безплатна, ама като пътувам с други хора и за първи път ми е интересно да ми показват нещата. Минавал съм само транзит през Сърбия и то като съм си плащал по 30$ за транзитна виза в една посока, а единия път ми излезе 130 лева от някаква друга държава, a преди няколко години, като проверих вече е безвизово и за мен. (За вас българите не е имало визи.)
Имах възможност да проявя и свръхспособностите си да лекувам с биополе на йога принципа вишежгнан - доказан метод на десетки хиляди години. (Имам способността от разстояние да сканирам хората и да ги лекувам или поне да подобрявам състоянието им. Майка ми и сестра й бяха медицински работници и съм наясно със способностите и до къде достига западната медицина и къде вече не и колко по-големи са възможностите на древната източна медицина или свръхестествените изцеления от Бог.)

Единият от дните направихме и по един плаж на някакво езеро заедно с едно момче и приятелката му дето слушат точно от моите музики с още две семейства метъли.  

От гледна точка на сръбкините моите български познати-приятели бяха на мнение, че са по-хубави и по-стройни от българките. На мен лично не ми направиха някаква разлика с българските девойки (ами сред полските момичета има много, много хубавици). Имах два случая през тези няколко дни на фестивала момичета нещо да ме харесват и да ме заглеждат или да казват нещо по мой адрес, едната около 14 г., другата около 16-17 г.

image

Това e човекът, където бяхме на квартира. Фен на Jethro Tull и си изглежда точно както Джон Андерсън от Jethro.

image

От ляво някакъв приятел на хазяина, след това съм аз, един мой човек, следващия е учител по йога (аз бях за кратко учител по йога преди три години и може след известно време пак да стана), този човек слуша музика само до 1972 г., а до него е хазяина. Попаднах в интересна среда да видя такива хора от хипи времето.

image

Saxon са класическа NWOBHM група, но имат и 1-2 албума в стил AOR

image

След Саксън свириха нови групи по две песни, които са избирани на конкурси. На снимката група на име Red Danger.

image


Някаква съвсем нова група в стил траш от Нови Сад

Концертите през първите два дни не бяха с много хора - до 3-4 хиляди души само заради дъжда. Но за Били Айдъл се напълни по шевовете поне 20 хиляди души. Китариста на Били Айдъл е Steve Stevens, който е глемър и участва в първия солов албум на Vince Neil (от глем метъл групата Motley Crue). Бях приятно изненадан.
Били Айдъл беше отказал предните си концерти, но за знаменития фестивал специално дойде.

image

Снимка от концерта на Били Айдъл


image

Попаднахме и на сръбска сватба. Имаше и духова музика - точно както го показват по сръбските филми.

image


 
image

Това е стадион Глен Хюс1 в Димитровград до българската граница

image

Често по границите има задръстване

-----------------------------------------------

1 Обяснение за по-малките или за музикалните инвалиди случайно отворили този постинг: Глен Хюс е световно известен басист и бекинг вокал с невероятна бленда и обхват (диапазон) на пеене от супергрупата Deep Purple.






Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ernest
Категория: История
Прочетен: 2676621
Постинги: 576
Коментари: 1166
Гласове: 1228
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930