Прочетен: 3689 Коментари: 1 Гласове:
Последна промяна: 23.04.2014 10:20
Това е анализ на третата част на филма "Исус от Назарет" от 1977 г., който съвсем не е християнски филм, но е пълен с измислици и изопачавания. Преди година написах вече две статии за първите две части, както е разделена версията на български. Време е да продължа с разследването и изобличаването на филма там откъдето спрях. Моля четете и постингите за другите части от филма, тъй като темата е свързана. И по-специално препоръчвам първата част, към която по време на добавките бе включен и анализ на артистите (четвъртото подредие също бе променено по водителство от Господ):
A това е първият постинг, от който започна поредицата ми:
Обичайна практика е, когато наближат така наречените "християнски празници" световните манипулатори да пускат по екраните някой касов антихристиянски или псевдо-християнски филм. Тази година примерно се появи ню ейджърския Ной, при който веднага не малко християни нададоха глас. Казват, че вместо Бог да наказва човечеството заради греховете и да прави потоп във филма показвали, че това е поради "неправилното отношение към природата". Филмът "Исус от Назарет" е направен по замисъл и специална подкрепа на папа Павел VI, който в Италия бил разделен на пет серии (в България е на четири). Първата серия на минисериала била излъчена по италианската телевизия на 27 март 1977 г., а при втората на 3 април, когато наближавал Великден папата излязъл и публично приветствал този богохулен боклук.
Да започна с преиначаванията във филма. Насъбрали се зилоти направо започват да дават идеи как да използват Исус да нападнат и да убият крал Ирод. Но не щеш ли сред тях Юда е показан, като мъдър човек.
Зилотите си говорят, в центъра е техния водач Амос
Юда казва: "Сега е време за разумни решения, а не за абсурдни фантазии. Ти искаш да убиеш Ирод, а ти искаш да нападнеш Ерусалим. Може да ви отрежат главите за тези думи..."
Най-невероятно Юда добавя след малко: "По-скоро ще умра, отколкото да допусна Исус да бъде използван от хора, като вас. Думите му звучат по-убедително от фалшивото ви сладкодумство. А враговете му. Кой ще ги разоръжи? Вашата лудост или неговата мисия?"
Зилот на име Амос, който явно е водачът им направо крои на Пасхата в Ерусалим с техни хора да принудят Синедриона да провъзгласят Исус за крал на Израел. И така Юда е внедрен в екипа на исусовите апостоли с цел да го провъзгласят за крал, което никак не отговаря на написаното в Библията. В Библията пише за Юда:
"Но един от учениците Му, Юда Искариотски, който щеше да Го предаде, рече:
Защо не се продаде това миро за триста динария, за да се раздадат на сиромасите?
А това, рече не защото го беше грижа за сиромасите, а защото бе крадец, и като държеше касата вземаше от това, което пускаха в нея." (Йоана 12:4:6)
Мъдpият Юда
По-късно дори във филма зилотите нападат лектиката на Ирод и той е ранен
В разговор със законоучителите и фарисеите Исус разяснява духовни неща и негов опонент е Йосиф от Ариматея и дори казва една от заповедите, която според Библията казва Исус.
Исус пита: "Каква е същината на закона?"
Йосиф от Ариматея отговаря: "Слушай Израил, обичай Господ Твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа, с целия си разум. Това е най-важната заповед!"
А Исус казва: "Добре го каза. Не си далече от царството небесно Йосиф Ариматейски. Но има и друга заповед не по-маловажна. Обичай ближния си като себе си."
Но според Библията всичко това са думи и поучения на Исус в разговор с фарисеи (фарисеите са изобличавани от Исус и са наречени от Него "варосани гробници"), а не някой друг фарисеин да казва това:
"А фарисеите, като чуха, че Той затвори устата на садукеите, събраха се наедно. И един от тях, законник, изкушавайки Го, попита и рече: Учителю, коя заповед е най-голяма в закона? А Исус му отговори: "Да възлюбиш Господа твоя Бог с цялото си сърце, с цялата си душа и с всичкия си ум".
Това е голямата и първа заповед. А втора, подобна на нея, е тая: "Да възлюбиш ближния си, както себе си".
На тия две заповеди стоят целият закон и пророците." (Матея 22:34-40)
В Новия завет Йосиф от Ариматия е споменат, като богат човек, таен последовател на Исус, който взима тялото му след смъртта на кръста:
"А когато се свечери, дойде един богат човек от Ариматея, на име Иосиф, който също тъй беше ученик на Исус; той отиде при Пилат и поиска тялото на Исус. Тогава Пилат заповяда да предадат тялото; а Иосиф, като взе тялото, обви Го в чиста плащаница и го положи в своя нов гроб, който бе изсякъл в скалата; и като привали голям камък на гробната врата, отиде си. (Матея 27:57-60)
"След това Иосиф от Ариматея, който беше Исусов ученик, но таен, поради страха от юдеите, помоли Пилата да му позволи да вземе Исусовото тяло; и Пилат позволи. Той, прочее, дойде и вдигна тялото Му." (Йоана 19:38)
Така с този бълвоч изкарват от една страна Йосиф от Ариматея като фарисеин, а от друга той направо взима думите на Исус цитирани в Библията.
Фалшивият Йосиф от Ариматия показан като фарисей
Малко след това се появява Мария Магдалина, която е представена като блудница, което е лъжедоктрина въведена през владичеството на папа Григорй Велики през седми век. В Новия завет Мария Магдалина е спомената единствено като жена, от която са излезли седем бяса, а не като блудница:
"и с Него бяха дванадесетте ученика, и някои жени, които бяха изцелени от зли духове и болести; Мария наречена Магдалина, от която бяха излезли седем бяса" (Лука 8:2)
Във филма объркват няколко различни случки около Мария Магдалина, като примерно Исус от филма й казва: "Прощават ти се греховете" и фарисеите започват да одумват за казаното, но в Новия зевет има друг такъв случай и той не е свързан с нея:
"И като не можаха да се приближат до Него, поради народа, разкриха покрива на къщата, гдето беше, пробиха го и пуснаха постелката, на която лежеше паралитикът. А Исус, като видя вярата им, каза на паралитика: Синко, прощават ти се греховете. А имаше там някои от книжниците, които седяха и размишляваха в сърцата си: Тоя защо говори така? Той богохулствува. Кой може да прощава грехове, освен един Бог?" (Марка 2:5-7)
Мария Магдалена
Както вече споменах във филма Юда е показан като мъдър човек. Той се среща в Храма с равина Зера1, който участва в Синедриона и в следването на по-рано споменатата цел да провъзгласят Исус за крал на Израел след среща с него уговаря да организират среща на Исус със Синедриона, което е повече от абсурдно. Включвам по-голямата част от разговора между тях.
Юда, който леко се мазни: "Господарю Зера мнозина в Израил вярват, че влиянието ви дава големи надежди за бъдещето. Не виждам по-почтен човек, който да ме представи пред свещеника Каяфа."
Равинът Зера: "Щом знаеш толкова много за мен, няма да се изненадаш, че и ние знаем за твоя равин от Назарет. Чудеса. Възкресиния на мъртви. Забележително. Ще ми се задълженията ми да позволяваха да се срещна лично с Исус.
Юда: "Де да можехте, тогава нямаше да се съмнявате, че той е единственият човек, който може да донесе мир на Израил."
Равинът Зера учудено: "Какво?"
Юда: "Зилотите знаят, така че може би ще се изненадате, но знаят и пазачите на храма. За щастие римляните са практични и биха приели всеки, който може да донесе мир, а ако този мир няма да им струва нищо, толкова по-добре. Синедрионът трябва да провъзгласи Исус за юдейски цар и да каже на римляните."
Равинът Зера: "Какво? Виж Цезаре имаме нов цар от царския род на Давид, в когото имаме доверие, който проповядва мир търпимост и любов, дори на римляни, така че можеш да оттеглиш войските си. Нямаме нужда от тях."
Юда: "Много добре го казахте."
Равинът Зера: "Ще трябва да го кажа още по-добре, за да махнат войските и прокуратора. Да не говорим за бирниците."
Юда: "Чух за остроумието ви, но сега не е време за него."
Равинът Зера: "Добре. С теб не бива да спорим. Какво искаш да направя?"
Юда:"Оставете Исус от Назарет да се докаже пред Синедриона."
Равинът Зера: "Мога да ти обещая, че ще получи тази възможност."
Равинът (талмудист) Зера
Малко, но все пак съществено разминаване е, че когато Исус започва да събаря масите на среброменителите в Храма започва да хока Ерусалим и едва по-късно това, че Храмът се е превърнал един вид във вертеп, но думите пак не са точни по Библията. Във филма Той първо казва:
"Ерусалиме, праведната столица. Ти беше изпълнена с правосъдие, но стана блудница."
В Библията думите са:
"И влезе Исус в Божия храм, изпъди всички продавачи и купувачи в храма, прекатури масите на менячите и пейките на гълъбопродавците, и казваше им: писано е: "домът Ми дом за молитва ще се нарече", а вие го направихте разбойнишки вертеп." (Матея 21:12-13)
В същото време след това би трябвало Исус да изцели разни недъгави хора и едва тогава да има разговори със свещениците, но това е пропуснато:
"И дойдоха при Него в храма слепи и хроми, и Той ги изцери." (Матея 21:14)
Исус говори против Ерусалим
Във филма излиза споменатият вече свещеник Зера и разговаря с Исус и са използвани разни Негови думи, които Исус казва при други случки и обстоятелства (както навсякъде в този филм), след което Зера си отива, а "мъдрият" и "добър" Юда започва да поучава Исус, като се опитват да изкарат Исус неадекватен глупак, който е направил грешка, че е разхвърлил масите на среброменителите в храма.
Ето какво казва Юда: "Учителю, този равин искаше да те поздрави приятелски и да разбере мисията ти. Беше ли мъдро да го отблъснеш? Той е един от най-непредубедените в Синедриона."
Така с тези думи излиза, че Исус е глупав и той сам си е виновен, за това, че после се стига до това да го разпънат на кръст, а равините не са били неприятелски настроени още от началото против него.
Исус пред Храма и равините, а Зера вече е обърнал гръб
Юда дава акъл на Исус
После "мъдрият" Юда се среща отново със Зера и имат кратък разговор.
Юда: "Господарю Зера. Господарю."
Равинът Зера: "Скъпи Юда. Прав си учителят ти няма усет за политика. Но той е невероятен човек и ще продължим да следим мисията му с голям интерес."
Зера и Юда
Варава, който според Библията е бунтовник2 във филма е представен за зилот (какъвто и вероятно е бил) и се среща с Исус да го пита какво да прави, докато той се мие в една къпалня. Но по това време Варава отдавна би трябвало да си лежи в затвора. Исус му казва: "Обичайте враговете си и простете на тези, които ви преследват. Денят на прошката дойде." и следват различни цитати на изказвания на Исус от Новия завет, които казва при други случаи и обстоятелства.
Следва невероятна случка Исус минава покрай слепец, спира се, огледа го и го подминава. Просто си подминава, без да му пука за слепеца. Можете ли да си представите по-нагло направена сцена във филма Исус, вместо да го изцели на място просто си го подминава. А слепецът вика: "Помогнете сляп съм по рождение."
Слепецът и отляво части от фигурата на Исус и сянка му, който се е спрял и го гледа
Исус гледа слепеца
Едва няколко минути по-късно хора грабват слепеца и го докарват при Исус, за да го изцели.
Исус намазва очите на слепеца с кал, преди да го изцели
Тази случка наистина става в Ерусалим, но както повечето случки и събития във филма всичко е мишмаш. Случката не става през пролетта преди да разпънат Исус, но е по време на празника Суккот, който се провежда около октомври и е описвана в Евангелие от Йоана.
"И когато минаваше, видя един сляпороден човек. И учениците Му Го попитаха казвайки: Учителю, поради чий грях, негов ли, или на родителите му, той се е родил сляп? Исус отговори: Нито поради негов грях, нито на родителите му, но за да се явят в него Божиите дела. Ние трябва да вършим делата на Този, Който Ме е пратил, докле е ден; иде нощ, когато никой не може да работи. Когато съм в света, светлина съм на света. Като рече това, плюна на земята, направи кал с плюнката и намаза с калта очите му; и рече му: Иди, умий се в къпалнята Силоам (което значи Пратен). И тъй, той отиде, уми се, и дойде прогледал." (Йоана 9:1-7)
----------------------------
1 Името на равина Зера е избрано като заигравка от създателите на филма. Равинът Зера е всъщност известен талмудист* роден във Вавилония, който израства там и след това заминава за Израел.
* Талмуда е еврейско учение отдалечаващо се от написаното в Библията, където евреите са представени над другите хора, които са наричани "овце" и могат да бъдат мамени, убивани и тн.
2 Варава е освободен бунтовник на мястото на Исус, когато римляните се обръщат към евреите питайки кого да пуснат:
"А в онова време имаше някой си на име Варава, затворен заедно с ония бунтовници, които във време на бунта бяха извършили убийство." (Марк 15:7)
Открийте разликите, манипулациите на хри...
Как двете деца Исус се слели в Исус от Н...
ДПС купува гласовете на изселниците с на...
Българският календар